16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Sjaakish

Outlook mail (werk) installeren in Mail

Hallo,

Mijn eerste maar dan ook zeeeeeer dringende vraag, zodat ik thuis kan werken en niet 90 km hoef te rijden:

Ik probeer al 2 weken mijn outlook mail te installeren in mijn MAIL (dus niet Entourage) op mn aliniminium MacBook OS X 2GB

Poging 1: POP Account aangemaakt.
    Mijn email adres ingevoerd
    Server inkomende post is mail.bedrijfsnaam.nl (staat zo aangegeven in outlook op mn werk)
    gebruikersnaam = mijn naam
    wachtwoord = ****
    Sever uitgaande post is smtp.xs4all.nl (staat zo aangegeven in outlook op mn werk)

Poging 2: Exchange account aanegemaakt met zelfde gegevens als hierboven.

Wat doe ik verkeerd:cry: ? Kan iemand mij alsjeblieft helpen??
    [/b]

Bijdrager
    Ian83

Bedoel je het programma Outlook of je mailadres wat je nu in Outlook heb ingesteld?
    Edit: wat werkt er niet?

Bijdrager
    OMT-fan

Je uitgaande post kan niet de server van je werk zijn, maar moet je server zijn die je ook in mail gebruikt.

Bijdrager
    Sjaakish

Waaw, zo snel een reactie, dank je!

Ik wil dus outlook installeren in mijn Mac MAIL.

Even voor de zekerheid: Dat betekent dus dat de de server inkomende post mail.bedrijfsnaam.nl moet zijn en de uitgaande post smtp.bedrijfsnaam.nl moet zijn?

Onder welke account moet ik dit dan opslaan: de POP, IMAP of Exchange versie??

Bijdrager
    tjetta

Dat moet je even met systeembeheer overleggen:) Exchange kan alleen als het echte een exchange server is. Het verschil tussen IMAP en POP is (in grote lijnen) dat IMAP mail altijd op de server blijft staan, je kunt mappen aanmaken, etc… POP raadt ik je af; bij dit protocol download je de mail van de server en kun je dus niet zowel op je werk als thuis dezelfde mailbox raadplegen. Met Exchange/IMAP kan dat wel.

Bijdrager
    Ian83

Even voor de duidelijkheid: Outlook is een mailclient (of programma); dat kan je niet installeren in Mail of Mac OS X.
    Je kunt meestal wel een emailaccount wat je in Outlook hebt ingestelt instellen. Verder zijn POP, IMAP en Exchange geen accounts maar emailprotocollen. Vaak is dit voor particuliere adressen POP en voor zakelijke adressen IMAP. Maar daar moet je voor bij de ICT jongens van je werk zijn.

Bijdrager
    Stadsman

Ten eerste moet je erachter komen welk protocol je bedrijfsemail gebruikt (IMAP, POP of Exchange; vraag aan je IT afdeling), dat kunnen wij niet voor je doen.

Dan moet je de instellingen opslaan onder het desbetreffende protocol.

Als uitgaande server zou ik gewoon de smtp server van je internet provider gebruiken en niet die van je bedrijf.

Outlook is trouwens het mail programma wat onder Windows draait. “Outlook installeren in mijn Mac Mail” is dus iets onmogelijks. Je bedoelt waarschijnlijk dat je de mail die je op werk op Outlook ontvangt, op je Mac Mail wilt ontvangen.

Bijdrager
    Edwin

Grote kans dat bewust POP3 en IMAP niet zijn geactiveerd door de ICT afdeling. Met Outlook in de organisatie heeft dit ook minder zin omdat de agenda en todo functies hier niet mee kunnen werken.

De nieuwe Mac OS X versie van Snow Leopard werkt wel met native Exchange 2007 Server. Ik heb hier even mee kunnen spelen en iCal en Mail werken hier uitstekend mee. De configuratie was te simpel voor woorden, nml mijn e-mailadres invullen.

Nog heel even geduld en je hoeft niet te zoeken naar oplossingen als Entourage of Outlook onder Parallels/VMware.

http://www.apple.com/macosx/exchange.html

Bijdrager
    Sjaakish

Knoop het in mn oren: protocollen dus..

Naar de nieuwe Mac OS X versie van Snow Leopard kijk ik dan uit maar ik moet het op dit moment zo snel mogelijk instellen.

En het probleem is, dat er geen ICT/ systeembeheerders zijn..!

Het is een 1/ 2 mans bedrijf , daar is het systeem dan ook naar.

Er staat 1 computer met alle data en die data wordt via het netwerk gedeeld.

Kan ik niet zelf uitzoeken welk protocol het bedrijf heeft? Zo ja, waar moet ik kijken? Ik heb bij de instellingen van outlook gekeken en daar staat inkomende post mail.bedrijfsnaam.nl en uitgaande post smtp.xs4all.nl.

Bijdrager
    Ian83

Kan je deze info niet krijgen bij degene die dit opgezet heeft. Probeer anders alledrie de protocollen even beginnende bij POP.

Bijdrager
    Sjaakish

Dat heb ik gedaan, hij doet het maar ik snap er echt niets van.

Ik verstuur een email naar mezelf vanuit hotmail en het komt aan. Dat is echt super, jammer hiervan is dat ik niet begrijp hoe het zit en voor welke ik moet kiezen, sorry!

POP, Exchange en IMAP doen het met de uitgaande server smtp.bedrijfsnaam.nl.

Bij Exchange krijg ik alleen 2 mailtjes binnen als ik een TEST mail stuur, dat komt dan doordat het Exchange is toch?

Wat ik wil is mappen aanmaken en dat de mails die ik op mijn werk heb gelezen en in mappen heb geplaatst toch nog leesbaar zijn in mijn MAIL op mn Mac.

Dus als ik het goed begrijp is het beste om Exchange te behouden als dat niet werkt IMAP en in case of emergency POP..??

Bijdrager
    Chantal C.

Mail in Leopard kan alleen Exchange benaderen als er op de Exchange Server WebDAV enabled is. Standaard staat dit uit. Enige optie is dus aan je systeembeheerder vragen of dit enabled kan worden.

Met Snow Leopard wordt het makkelijker als de Exchange Server een 2007 versie betreft.

Bijdrager
    makasa

Als het exchange server is is er mogelijk webmail/webaccess mogelijk. Je krijgt dan je outlook via je webbrowser. dat kan je als tijdelijke oplossing ook gebruiken. Alleen lokale mappen mis je dan.
    Straks met snow leopard heb je exchange ondersteuning.
    Je kan overigens wel je mail instellen wanneer je je de gegevens van jou werk weet..

Bijdrager
    palahala

Als het inderdaad Exchange is (wat zegt de webmail?) zie dan ook wat info over Exchange via IMAP (wat voor Mail in Leopard net zo goed is als de andere opties, omdat Mail toch niet alles van Exchange ondersteunt).

Voor de uitgaande server moet je bij voorkeur de server van je werk gebruiken, voor het geval er zogenaamde SPF records gebruikt worden om spam te voorkomen. Om die server te gebruiken moet je dan wel logingegevens hebben. Als je de server van je werk niet kunt gebruiken (bijvoorbeeld ook als je eigen internet provider alle servers behalve hun eigen server blokkeren), dan die van je eigen internet provider gebruiken.

Bijdrager
    passenger

Je kunt ook gewoon even bellen met xsall, die hebben een behoorlijke ondersteuning voor de mac.

Als je de uitgaande mailserver van xs4all wilt gebruiken, zul je daar gebruikersnaam en wachtwoord van die account moeten invullen, omdat je van een externe locatie probeert in te loggen. Kan bij de meeste providers niet eens, wel bij xs4all.

Bijdrager
    Sjaakish

Heel erg bedankt allemaal, ben weer een stuk wijzer en kan voorlopig mee vooruit!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.