6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Outlook importeren

Ik heb mijn zakelijke mail op mijn laptop (Outlook 2000) en wil de mail importeren in Mail (OS X.3.5).
    Ik heb geen netwerk tussen laptop en Mac.
    Ik heb iets gevonden, zie:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040325164915651

Mijn vraag is: hoe krijg ik de export uit outlook als een .eml extensie.
    Elke kopie of export in outlook geeft de ext. msg
    En dat werkt niet in Entourage.

Bijdrager
    michelvdb

Misschien werkt het analoog als met Entourage.
    Sleep de mailboxen naar het bureaublad.
    Ze worden .mbox die je op hun beurt kan importeren.

Bijdrager
    xPer

Je exporteert uit Outlook geen .eml berichten, dat doe je uit Outlook Express.
    Outlook Express is onderdeel van Windows OS, dus dat zal ook op jou computer staan.

Als je de procedure van MacosXhints wilt volgen dan kun je het eenvoudigst eerst je Outlook mails in Outlook Express importeren en vanaf dat moment de hint volgen.

Open Outlook Express ga naar File menu, selecteer import, vervolgens Messages. Dan start een wizard waarin je ook je Outlook email programma in kan selecteren. je kunt nu precies aangeven welke email folders uit je Outlook mailbox je wilt importeren.

Het moet ook eenvoudiger kunnen, van Outlook direct naar Entourage maar dit is de weg die ik het snelste had uitgevonden en goed past bij de door jou gekozen weg

Bijdrager
    OMT-fan

Ik vrees dat ik het verkeerd heb toegelicht.

Ik heb op mijn laptop Outlook 2000 van office, ik kan niet zien of dat express is.
    Daarin staat in een mailbox de mail die ik wil exporteren naar Mail.

Ik selecteer de mail in de outlook in-map en als ik dat in het menu bestand, de optie importeren en exporteren open, krijg ik maar 2 EXPORTkeuzes, naast een aantal IMPORT keuzes:

“Naar een bestand exporteren”

en

“Naar het datalink horloge exporteren”

Ik krijg via “naar bestand exporteren” de bestandstype keuze:

.pst
    .csv
    .dbf

nergens vindt ik .eml

Dit alles is dus nog steeds op mijn Windows laptop.

Om de Outlook mail via een USB-stick te importeren op mijn Mac (in Entourage) moet volgens eerder genoemde link, het een .eml bestand zijn.

Zou het kunnen zijn dat ik in Windows2000 een Outlookversie heb die dat (nog) niet kan???

Bijdrager
    michelvdb

Welke bestandsformaat krijg je wanneer je de mailboxen
    en mappen uit Outlook naar jouw PC-bureaublad versleept?
    Als die op .mbox eindigen kan je ze zonder veel poespas
    gewoon overzetten naar Mail en Entourage.

Bijdrager
    xPer

De Outlook 2000 die bij Office 2000 zit is het professionele email programma van MS.
    Ze hebben ook een lichtere, die standaard bij het OS zit. Dat is Outlook Express.

Aangezien de hint van MacOSXHints van Outlook Express uitgaat, adviseer ik je om de tussenstap te maken om je mail eerst te importeren in Outlook Express. Kijk maar een op je Start, Applications dan zal ook Outlook Express daarbij staan (in jouw geval ook Outlook).

Indien je Outlook Express niet in je launcher kunt vinden kijk dan met de explorer in “C:Program FilesOutlook Expressmsimn.exe” en start ‘m van daar.

Open Outlook EXPRESS en volg mijn voorgaande instructies. Als je je mails naar Outlook Express hebt overgehaald dan kun je de hint vanMacOSXHints volgen, want die exporteert de .eml formaat ipv het .msg formaat van Outlook.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.