6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    ricvdl

Outlook.com Mac Mail

Beste Lezer,

Sinds kort wil ik gebruik maken van alle apple applicatie inc. de Mail app.
    Nou heb ik een @live.nl adres. Ik heb die toegevoegd via Systeemvoorkeuren -> Accounts. Alles ging zonder probleem, mijn mail kwam binnen en kon de mappen in zien. Tot dat ik wat wou verzenden, kon er geen verbinding gemaakt worden met smtp.mail-outlook.com. Nou ging ik direct naar google en onderzoeken wat er mis ging. Nu kwam ik dit[/url][/u[/url]rl] tegen, alle stappen uitgevoerd en weer het zelfde. Alle mappen worden opgehaald, mail komt netjes binnen. Maar bij het verzenden kan die geen verbinding maken smtp.mail-outlook.com. Op mijn iPad en iPhone werkt dit mail adres goed en heb twee maal verificatie niet aanstaan op mijn mail.

Bijdrager
    hnijveen

Controleer bij je account settings van microsoft of je applicatie specifieke wachtwoorden moet gebruiken.

Bijdrager
    ricvdl

Klopt, heb ik gecheckt. Maar heb ik niet. Echt vreemd iOS gaat ook via imap dus zou moeten werken.

Bijdrager
    hnijveen

Ik kon op een gegeven moment ook niet meer inloggen / mail versturen. Nadat ik het wachtwoord (applicatie ww) ging gebruiken heb ik geen probleem meer gehad.

Bijdrager
    Booden

Ik lees op het internet dat de uitgaande mailserver: smtp-mail.outlook.com is.
    Is iets anders dan in je berichtje staat.

Bijdrager
    ricvdl

Klopt, slordig tip foutje. Inmiddels opgelost om poort 25 te gebruiken ipv 587

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.