17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    JVermeulen

    Outlook-account op iPad

    Hallo

    Mijn vader kocht onlangs een iPad waar hij graag zijn mails zou willen op ontvangen. Hij heeft een vaste computer met een Outlook-account in het programma Outlook 2007. Hij moet nergens een wachtwoord invullen en heeft ook nergens zijn mails online controleren.

    Mijn vraag is dus: hoe krijg ik deze account op de iPad? Is dit mogelijk? Welke stappen moet ik volgen?

    Ik zoch al een tijdje via Google, maar krijg nergens een antwoord op mijn vraag. Hopelijk kunnen jullie me helpen?

    Alvast bedankt!

    Bijdrager
    nicj56

    Hoi,

    Welke mail aanbieder gebruikt hij? (Provider/GMAIL/Live)?

    Doe maar eens: Instellingen->E-mail,contacten…->e-mail account toevoegen.

    Bijdrager
    Targaryen

    Outlook is een e-mailclient, geen provider. Het hangt er dus vanaf welke provider hij gebruikt. Pas dan kunnen we je verder helpen. Als je doelt op een @outlook.com adres, dan is het eenvoudiger. Dan kun je gewoon de stappen volgen zoals ze hierboven staan vermeld.

    Bijdrager
    JVermeulen

    Het is een ‘@skynet.be’ adres (Belgisch, Belgacom).

    Bijdrager
    JVermeulen

    Ik zie ook staan bij type: POP/SMTP

    Bijdrager
    Targaryen

    Ik denk niet dat skynet IMAP ondersteunt. Je zult de accountgegevens moeten overnemen vanuit Outlook 2007. Dus iets als ‘pop3.skynet.be’. In Outlook klikken op ‘bestand’ en dan Accountgegevens.

    Bijdrager
    JVermeulen

    @Targaryen: heb gedaan zoals je voostelde. Ik kon alles probleemloos instellen.
    Maar nu krijg ik wel telkens bij het versturen/ontvangen van mails de melding ‘Er is een kopie uitgaand geplaatst, de server accepteert het afzenderadres niet’.

    Bijdrager
    JVermeulen

    Ik krijg nu ook de melding: de SMTP-server ‘relay.skynet.be’ ondersteunt geen wachtwoordidentiteitscontrole…’

    Bijdrager
    nicj56

    Even uitzetten lijkt me.

    Kijk anders hier even voor de instellingen: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14827

    Bijdrager
    JVermeulen

    Niets lijkt te werken.. ik krijg telkens dezelfde melding ‘de server accepteert het afzenderadres niet’.

    Bijdrager
    GoeieDag
    Bijdrager
    JVermeulen

    Blijft hetzelfde.. mails ontvangen lukt wel.

    Bijdrager
    penseel

    En anders via een browser, http://be.msn.com/?ocid=mailsignout

    Bijdrager
    GoeieDag

    Zit je wel op het netwerk van je vader, en dan het Skynet/Belgcom netwerk?

    Bijdrager
    Martin55

    Ik denk dat @Goeiedag hier de juiste vraag stelt.
    Als je een mail-server hebt die geen SSL gebruikt, dan wordt doorgaans geen verzonden mail geaccepteerd die verstuurt is vanaf een andere provider.
    Zie ook mijn bijdrage in dit draadje Linkje

    Bijdrager
    JVermeulen

    Opgelost!

    Bij uitgaande server stond bij gebruikersnaam en wachtwoord ‘optioneel’, dus ik dacht dat ik daar niets moest invullen. Blijkbaar was dit toch nodig! Nu werkt alles perfect

    Bedankt voor de hulp!

    Bijdrager
    GoeieDag

    Stond toch gewoon in de handleiding in de link van nicj56!

     
    Uitgaande mailserver:
    Hebt u een Skynet-adres, voer dan relay.skynet.be in.
    Hebt u een Belgacom-adres, voer dan relay.belgacom.net in.
    Hebt u een Proximus-adres, voer dan relay.proximus.be in.
    Beveiliging: TLS
    Poortnummer: 587
    Authentificatie: ja
    Gebruikersnaam: vul uw Skynet-, Belgacom- of Proximus-adres in.
    Wachtwoord: vul uw e-mailwachtwoord in.
    Toegangspunt: internet
     

    Wat is er mis met goed lezen?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.