7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SuperDutch

Outlook 2011 blaast foto's iPhoto op

Als ik via outlook 2011 een afbeelding uit iphoto wil versturen wordt de afbeelding wel 5x zo groot. 3,2mb word 16mb. Als ik dit doe met een afbeelding die in aperture staat behoud de foto zijn originele formaat.
    Dit probleem heb ik op 2 systemen.

Ik heb gezien dat outlook de JPG afbeelding die ik selecteer in iPhoto verstuurd als een PNG afbeelding.
    Misschien is dat de rede dat de afbeelding zo groot wordt.
    Maar hoe zorg ik dat dit niet gebeurd…

Bijdrager
    7836

Helemaal normaal. Het email protococl op internet is niet gebouwd om 8-bit data te versturen. Een attachment wordt dus 7-bit ASCII gecodeerd verzonden en daarom worden emails met attachments veel groter dan de plaats die het attachment op schijf inneemt. Niets aan te doen.

Bijdrager
    SuperDutch

Waarom gebeurt dit dan niet als ik dezelfde foto via aperture in mijn outlook bericht sleep.
    Dan blijft het gewoon een jpg van 3,2mb.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het komt inderdaad doordat die JPEG foto wordt verstuurd als een PNG. Een JPEG (hoogste kwaliteit) van 6,4 MB is als PNG gelijk 2 maal zo groot. Dus heb je een JPEG van 3MB op b.v.b. “medium” kwaliteit gesaved, dan kan hij best 5 maal zo groot worden als PNG.

Dit komt omdat PNG een “lossless” data-compression methode gebruikt, terwijl JPEG comprimeert met data verlies.

Misschien kun je in outlook iets instellen zodat het JPEG blijft? PNG is ongeschikt als bijlage (veel te groot dus) en outlook moet daar gewoon met zijn fikken van af blijven…

Bijdrager
    SuperDutch

Inderdaad, maar ik kan nergens in outlook de optie vinden om dit uit te zetten.
    Hij maakt er geen PNG van als ik een foto vanuit aperture importeer dus ik denk dat de instelling in iPhoto veranderd moeten worden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kijk dan eens hier in iPhoto: Archief -> exporteer en dan de tab “bestand”. Als dat op PNG staat zijn we er denk ik…

Bijdrager
    SuperDutch

Nee staat op JPG. Dus helaas.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.