16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    rodemarc

Out of Office reply MacosX server panther

Hoi,

Ik ga binnenkort op vakantie en heb een eigen mailserver draaien onder MacosX server Panther.
    Is het hierop mogelijk een ‘out of office’ reply te maken voor tijdens mijn vakantie.

groeten en bedankt…

Bijdrager
    Uxmal

Onder voorkeuren>regels pas ik een regel toe. Dat werkt bij mij prima.

Bijdrager
    Pasav
    ”Uxmal”

Onder voorkeuren>regels pas ik een regel toe. Dat werkt bij mij prima.

dat werkt alleen als je machine aan blijft …

Ben ook beniewd naar deze optie …

Bijdrager
    Uxmal
    Bijdrager
    Steve Brooklyn

maar… draai je dit dan op je Panther Server???

Bijdrager
    rodemarc

Ja, ik heb gewoon een g4 met MacosX server (panther) draaien waar ik al m’n werk op back-up en tevens gebruik maak van de ingebouwede mailserver. Deze server blijft alijd aanstaan.
    Nou, hoe kan ik in die ingebouwde mailserver een out of office reply instellen???

thx
    Marc

Bijdrager
    Deskman

Dat zul je in Postfix moeten zoeken, de mailserver die op Panther zit ingebakken. Maar ook dan: hij moet wel aan blijven staan om de mail af te handelen. http://www.postfix.org/addon.html

Nu is alleen de vraag of je ‘m alleen als SMTP-server gebruikt of echt als mailserver op domeinnaam. Als je je mail bij je internetprovider hebt lopen moet je even kijken of daar een autorely-optie is. XS4all heeft dat bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Pasav

Je zal het in Cyrus moeten zoeken want die handeld op de Server de mail …

Succes ..

Bijdrager
    Uxmal

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan..:?

Bijdrager
    Steve Brooklyn

en hoe kan je het makkelijk doen dan?

Bijdrager
    rodemarc

Werkt inderdaad perfect dat MacResponder!
    Bedankt…

Bijdrager
    was frans

moet zo’n out of office reply altijd op mailserver niveau? Of kun je dat ook met entourage of outlook?

Bijdrager
    Deskman

Dat kan ook in outlook. Maar daar zijn wel een paar valkuilen. Bijvoorbeeld een autoreply op een autoreply levert een eindeloze stroom mailtjes op en je moet uiteraard je computer aan hebben staan om de mail af te handelen. Omdat het vaak om een vakantieperiode gaat is een server om de autoreplys af te handelen (en die dus ook de auto-autoreply’s afvangt) een betrouwbaardere optie.

Bijdrager
    was frans

bedankt

Bijdrager
    was frans

weet iemand misschien hoe het geregeld is met macresponder en het reageren op auto reply mailtjes? Dan bedoel ik: ik heb autoreply aan staan maar iemand anders ook, kan ik dan met macresponder niet in een loop raken?

bedankt, frans

Bijdrager
    Deskman

Of dat met Macresponder gebeurt weet ik niet, maar het kan zeker. Bij mijn vorige werk is dat wel eens een keer gebeurd met de interne mail. 300.000 berichten in de wachtrij… Je zult je server er op moeten africhten of misschien zit er in macresponder een functie om dit af te vangen. Ik denk dat je met een rule moet maken die op je onderwerp selecteert en dan afkapt. Dus is onderwerp ’Wasfrans wast niet dan krijg je re: Wasfrans wast niet en daar blijft Macresponder dan wel op hangen

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.