-
Q:
Ouders overhalen
Hallo allemaal.
Ik wil zo graag een Macbook pro 13* ‘600,00 <- Tweede hands
Alleen nu zit ik met me ouders die niet mee willen betalen omdat ik een onvoldoende sta (een 5,3)
Ik probeer ze over te halen…
Maar ik weet niet hoe, ik heb hun nu all een week genegeerd. Het doet hun niks.
Meschien weten jullie iets?-Scriptkid
Scriptkid op 16 november 2014Meschien weten jullie iets?
Met spoed een inburgeringscursus doen, zodat je weet hoe je misschien schrijft
Voldoende halen en niet zo verwend doen misschien?
Als jij duur spul wilt, zal je daar toch echt zelf wat voor moeten inleveren (geld bijvoorbeeld).
Misschien is het ook een idee om gewoon naar je ouders te luisteren, ik zou mijn zoon ook zeker niet iets geven waar ie om zeurt en al een week mij negeerdPfff @Wimusia waarom ben je zo aan het bitchen op een paar spellingfoutjes..
Scriptkid, kun je deze 3 vragen beantwoorden?
1. Waarom is die MacBook Pro voor jou nu noodzakelijk?
2. Waarom kun je zelf niet betalen? En is een goedkopere 2de-handje ook een optie?
3. Waarom vind jij dat je ouders eraan mee moeten betalen?Ik bedoel dit niet bijdehand ofzo, maar ik ken jou, je ouders en jullie situatie niet. Hierom kan ik (of iemand anders) de situatie niet inschatten. Het geven van (goed) advies wordt hierdoor heel lastig. Gewoonweg te weinig informatie. Met bovenstaande vragen help je jezelf (en ons) met het inschatten van de situatie.
Denk trouwens wel dat het negeren van je ouders je kansen op een MacBook eerder verslechterd, dan verbeterd…. Maar zoals hierboven al gezegd: ik ken zowel jouw ouders als ook de verdere situatie niet. Maar ik persoonlijk zou nooit iemand alsnog z’n zin geven, omdat ‘ie me negeert! Ik zou juist extra volhardend worden….
Bamboe81 op 16 november 2014Denk trouwens wel dat het negeren van je ouders je kansen op een MacBook eerder verslechterd, dan verbeterd
Daar gaan we weer: “Het negeren van je ouders je kansen op een MacBook eerder verslechterD, dan verbeterD
Hoezo heb je nu persé een Macbook nodig?
Daarnaast moet je niet vergeten dat je ouders al veel geld kwijt zijn aan de vaste lasten, dat kan zomaar €700,- of meer in de maand zijn.
(Gas/Water/Electra/Premies/Auto; Wegenbelasting, brandstof/TV/Huis/Eten/Kleding/Internet/jouw school etc.).
Denk er eens over om te gaan overleggen met je ouders, bijvoorbeeld; Als ik over ga doen wij dan fiftyfifty of probeer zelf een baan te vinden en ervoor te sparen.
Vergeet niet dat negeren en onvoldoendes halen altijd een zware minpunt is, dat is namelijk eerder brutaal.
Ik zou namelijk nooit aan een duur product mee betalen als mijn kind met een onvoldoende thuis zou komen.hatolex op 16 november 2014Ik zit me net af te vragen of wimusia en bento niet gewoon dezelfde zieke geest is.
Je bedoelt natuurlijk of Wimusia en Bento niet gewoon dezelfde zieke geest ZIJN?
hatolex op 16 november 2014Ik had de fout er opzettelijk in gezet in de hoop op jouw reactie, en zie……………je bent er met open ogen ingetrapt.
Maar mijn vraag blijft natuurlijk wel bestaan.
Je bedoelt natuurlijk: “Opzettelijk ingezet”.
Sterkte met je inburgeringscursus!
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.