18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    sushigek

Ouderlijk toezicht en Ical CALDAV-account

Voor mijn dochter heb ik een account aangemaakt en hierop Ouderlijk Toezicht ingesteld. Nu wil ik een Google CALDAV account voor haar maken in iCal. Dit lukt niet omdat blijkbaar een beveiligde verbinding (https) moet worden opgezet.
    Via de browser kun je ook niet in je Google account (e-mail / agenda) komen omdat dan ook een beveiligde verbinding wordt opgezet.
    Ik heb in Ouderlijk Toezicht (onder de tab Web) https://www.google.com toegevoegd, maar daarmee werkt het ook niet.
    Iemand een idee?

Bijdrager
    J.R.D

Dan moet je je de vraag stellen of je überhaupt wel ouderlijk toezicht wil gebruiken. Ik had het vroeger ook nooit.

Bijdrager
    BluePad

Vroeger had ik dit ook nooit, ouderlijk toezicht vind ik zelf en de meest ein me vriendenkring ‘een macht willen hebben over het kind’ als je ze niet vertrouwd of wilt controleren geef ze dan geen mac of pc.

Laat ze dan kleurplaten tekenen.

@on-topic.
    Ouderlijk toezicht heeft nooit gewerkt goed bij mac check Google. Tevens moet je de volledige agenda adres vrijgeven

Bijdrager
    sushigek

Volgens mij is dit forum bedoeld om technische problemen op te lossen en niet om morele discussies aan te gaan.
    @ J.R.D en @BluePad: Ik wil Ouderlijk Toezicht instellen omdat ik mijn dochter van 8 veel te jong vind om van alles op internet tegen te laten komen. Dat is het enige dat ik wil afschermen en het werkt met Ouderlijk Toezicht juist heel goed.

Bijdrager
    Nickalicious

Maar je dochter van 8 heeft wel een CalDAV agenda nodig?

Bijdrager
    sushigek

Ja, we hebben thuis meerdere iMacs en hebben allemaal een eigen agenda die we van elkaar kunnen bekijken.

Bijdrager
    Nickalicious

Vraag me toch af wat je als 8 jarige allemaal moet plannen maargoed, is een filter in een browser instellen niet beter dan Ouderlijk toezicht?

Bijdrager
    BluePad

Gewoon de hele adres van Google agenda vrijgeven…. dat is het…

@off-topic
    Geef ze dan geen eigen mac of pc op die leeftijd altans zou ik en vele andere doen…
    Zeker als je een 8 jarige met een dure imac laat spelen;)

Bijdrager
    sushigek

BluePad je hebt een mening? Leuk voor je, maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan….
    En je opmerking “Gewoon het hele adres van Google agenda vrijgeven” klopt niet. Had ik al geprobeerd.

Bijdrager
    sushigek

@ Nickalicious: weet je hoe een filter in Safari kunt instellen?

Bijdrager
    BluePad

Ik bedoel niet google.com he heb net hier geprobeerd.
    Dit dee ik en werkte: https://www.google.com/calendar/dav/[email protected]/user

@off-topic
    Inderdaad heb een mening :D, ik vind het gewoon dom/gek dat je een 8 jarige die net komt kijken in de wereld een dure Mac ga geven terwijl dit niet nodig is.

Bijdrager
    J.R.D

Ik vind het persoonlijk ook volslagen belachelijk dat ouderlijk toezicht. Maar als het hele adres niet werkt dan weet ik het ook niet. Verder is het zo dat ik als 8/9 jarige nooit erge dingen ben tegengekomen omdat je je maar beperkt tot een paar sites wat je als 8 jarige automatisch doet.

Just my standpoint.

komt nog bij dat je als 8 jarige helemaal geen agenda nodig hebt.

Bijdrager
    BluePad

Die hele url werkt wel bij mij. En ja ouderlijk toezicht is meer voor de mensen die geen vertrouwen hebben dat hun kids op het web surfen:P en dan krijgt ie zo ie zo geen mac van me.

Maar als dat idd niet werkt weet ik het niet.

Edit: inderdaad een 8 jarige heeft geen agenda nodig, misschien wel als die gene zoooveel afspraken hebt om te kijken wie er mee buiten gaat spelen:P

Bijdrager
    sushigek

@BluePad:
    De genoemde url werkt wel bij een account zonder Ouderlijk Toezicht.
    Onder een account met Ouderlijk Toezicht werkt het niet.

Je begrijpt de issue niet helemaal. Het gaat niet om vertrouwen. Het gaat erom dat mijn dochter niet op verkeerde sites komt via Google. Ze vind het bijvoorbeeld leuk om plaatjes van dieren te zoeken via Google. Tik poesje in en je begrijpt het dan hoop ik. Dat wil ik voorkomen.

En natuurlijk heb ik geen iMac voor haar gekocht, maar heeft ze een account op één van de iMacs van ons.

Waarom die CALDAV agenda? M’n dochter vind het juist leuk om afspraken in de agenda te zetten. Nodig? nee, just for fun.

Nog suggesties om iCal werkend te krijgen?
    of hoe kun je via een filter onder Safari bepaalde websites afschermen?

Bijdrager
    BluePad

Dit wat voor je? http://www.netnanny.com/mac daar zit echt allles en alllleess op wat je maar kan bedenken.

Bijdrager
    iep

@sushigek: Google heeft tegenwoordig een filter voor dat soort zaken. Die staat standaard op moderate ofzo en kun je zelf instellen. Let wel, hij slaat dit op in een cookie dus als je de cookies in je browser weggooit (bijv. door het resetten van Safari) je dan wel weer opnieuw die instelling moet maken.

Uit het support artikel van Apple over ouderlijk toezicht merk ik op dat je de website inderdaad aan de lijst van toegestane sites moet toevoegen. Waarschijnlijk moet je dan de volledige en exacte url toevoegen en gaat een deel van de url niet werken. Nadeel aan deze manier van werken is dat je een whitelist hebt die je handmatig moet gaan bijhouden en het lijkt niet altijd geweldig goed te werken: OS X Parental Controls: The https bug and our family Google Apps services.

Voor iets als Gmail kun je de volgende link bekijken: OS X parental control prevents Gmail login. Een andere handige tip vond ik hier, kwestie van in de geschiedenis opzoeken welke urls geblokkeerd werden en die vrijgeven (moet je wel alleen de dingen bezoeken die ook wil toestaan).

Kinderen leren omgaan met internet is overigens geen overbodige luxe, ze zullen er steeds meer mee worden geconfronteerd.

Bijdrager
    Nickalicious
    sushigek op 03 april 2011

@ Nickalicious: weet je hoe een filter in Safari kunt instellen?

Nee, ik kan het zelf niet 1-2-3 vinden. Weet wel dat het mogelijk is. Tevens heb ik even geprobeerd dezelfde situatie te creeëren met Parental controls bij mij thuis en als ik de volledige URL invoer werkt het prima bij mij..

Als je ff zoekt in de Safari/Chrome/Firefox extensies database vind je vast ook wel wat;-)

Bijdrager
    sushigek

Oplossing gevonden (bedankt iep):
    In Ouderlijk Toezicht “https://74.125.45.100” (Google’s IP adres) invullen onder toegestane sites.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.