11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    ram0

Oudere MacBook pro

Via tweedehandsmac.nl vond ik een aanbieding van HTR Apple Center in Veenendaal, van een MacBook pro voor maar 1250 euro.

Ik heb gelijk gebeld naar de winkel en gevraagd waarom-ie zo goedkoop was. De verkoper vertelde me dat het om een demo model uit Frankrijk ging, en dat hij het toetsenbord evt zou kunnen vervangen voor een Nederlandse voor 50 euro extra.

Volgende week zou hij ze binnen krijgen, dus ik heb er alvast een gereserveerd. Ik zit alleen nog met wat zorgen, omdat het om een ouder model gaat.

Het gaat om dit model:

MacBook Pro 15″ met een 2 Ghz Processor 1Gb Ram Geheugen, 100Gb Hardeschijf, 256Mb Video Ram, DVD-brander,Airport en Bluetooth

Wat denken jullie? Doen of niet? Het lijkt me een hele mooie prijs voor deze laptop. Waar moet ik allemaal op letten als ik ‘m ga kopen? Zijn er bepaalde kinderziektes al opgelost m.b.v. firmware updates?

Alvast bedankt.;)

Bijdrager
    RiFF

Is het een Core Duo of toch al een Core 2 Duo?

Bijdrager
    ram0

Core Duo. Ik denk dat ik best kan leven daarmee, mits hij verder gewoon goed werkt. Heb wat benchmarks bekeken, en de macbook pro (core duo) is 4x zo snel als mijn huidige laptop. :D

Bijdrager
    Esquare

Geven ze nog garantie? Dan loop je weinig of geen risico. HTR is in elk geval betrouwbaar.

Bijdrager
    mvdenberg

Ik zou het meteen doen! Ook 50 euro meer voor het NL toetsenbord. (ook weer handig mocht je hem weer verkopen).
    Ik weet niet hoelang je er garantie op hebt, maar het lijkt me dat je zeker nog 3 maanden moet krijgen van de dealer. Lang genoeg om bepaalde problemen tegen te komen. Misschien kun je ook Apple care overwegen.
    Ik zou de macbook pro nog even testen in de winkel voordat je hem koopt.

Bijdrager
    ram0

Bedankt voor de snelle antwoorden.:) Ik vond het ook al een erg goede deal, dus daarom had ik ‘m ook gelijk geserveerd.

Zit inderdaad 3 maanden garantie bij. Ik denk dat ik ook van te voren aan de verkoper ga vragen of hij wil checken of er nog dingen mis zijn, en natuurlijk zelf controleren.

Apple Care erbij word me een beetje te duur, dan kan ik bijna een nieuwe kopen.;)

Bijdrager
    Barabas2005

Doen! Ook de “oudere” MacBook is gewoon heerlijk om mee te werken. Inderdaad wel even testen in de winkel.

Bijdrager
    eMacPaddy

is dat ex btw?
    by the way, de nwe Macbook Core2Duo beats de Macbook Pro CoreDuo dmv de meest gangbare benchmarks, neemt niet weg dat het een uiterst mooie machine is.

Bijdrager
    ram0

inclusief btw:)

Ik weet dat de nieuwe macbook core2duo sneller is, maar ik wil ook 3d programma’s gaan draaien, dus wil ik echt een beetje videokaart erin.:)

Bijdrager
    eMacPaddy

Dan heb je daar meer aan inderdaad, in combinatie met een beetje Ram (die je ook weer kan uitbreiden naar 3gb, itt 2gb bij de mb).

Bijdrager
    1984
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.