9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Prettyblue1

Oudere iPod (3rd gen.) software versies; waar te vinden?

Mijn oude trouwe iPod 20GB is nu voorzien van software versie 2.3, maar het bevalt me niets. Het schijnt zo te zijn dat – ook voor de iPod Touch – de laatste versie ervoor zorgt dat de iPod niet meer echt uit gaat, maar in stand-by blijft staan. Het ding is dan ook achterlijk snel leeg, zo ook mijn Touch trouwens. En die bleef met de vorige versie ook dagenlang bruikbaar.

Ik wil mijn oude iPod restoren en dan voorzien van de laatste update die niet die stand-by grap had ingebouwd, en héél eigenlijk zou ik nog liever de versie gebruiken die het volume level ongemoeid laat. Ik hou wel van een beetje stofblazen ;-). Weet iemand ook evenzo heel toevallig welkei versie dat geweest moet zijn?

Ik heb de Apple site al doorgesnuffeld, maar kan daar geen oude iPod updates vinden. Kan aan mij liggen, ik ben ook niet elke dag even helder. Maar weet iemand een plek waar ze allemaal online staan?

Bijdrager
    Nietzman

Die standby grap heeft er altijd al ingezeten, mijn 3rd gen gaat en ging in ieder geval nooit ‘echt’ uit. Ik denk dat je beter een dollartje of 20 aan een nieuwe accu uit kunt geven.

Bijdrager
    Prettyblue1

Dat was plan 2. Het verschijnsel doet zich echter nu ineens heel extreem voor, vlak na de laatste update. En omdat ik weet dat iPod Touch en iPhone er ook ineens ‘last’ van hebben…. vandaar. Vraag blijft dus staan.

Bijdrager
    Nietzman

Vlak na de laatste update? Versie 2.3 komt uit 2005.

<s>Maargoed, hier staat 2.1:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120229 </s>

Nevermind, die linkt gewoon naar de iPodsite door. :{.

Bijdrager
    Buzz

Ik denk dat het toeval is, en dat de batterij gewoon vanwege ouderdom erg hard achteruit is gegaan sinds je de iPod voor het laatst hebt geupdate. Er zijn zoveel iPods en iPhones verkocht dat er altijd mensen zijn die problemen hebben met hun batterij, en naar een verklaring gaan zoeken. Zo’n software update is dan een voor de hand liggende zondebok. Dat wordt dan zonder enig bewijs op Internet breed uitgemeten, en al die mensen die dezelfde software update hebben gedaan, en geen batterijproblemen hebben, houden zich stil. En zo ontstaan dan weer dit soort forum-posts…

Bijdrager
    Prettyblue1

Dan is-ie ook wel héél hard ineens slechter geworden, pfoei! Er stond me – misschien abusievelijk – bij dat het ding laatst een update had gehad, met of door iTunes 8. Maar goed, een nieuwe batterij is ook niet vervelend hoor.

En zo ontstaan dan weer dit soort forum-posts…

Ach, als je het vervelend vind, je hóeft er natuurlijk niet op te reageren…

Bijdrager
    Buzz

Nee hoor, ik vind het niet vervelend, maar het lijkt me juist wel goed om erop te reageren, juist om te laten zien hoe over dit soort dingen op Internet allerlei mythes ontstaan. Als er echt iets mis zou zijn met de software waardoor iPod batterijen om zeep worden geholpen, dan zou Apple deze software al lang gecorrigeerd of teruggetrokken hebben. Als ze daar willens en wetens mee door zouden gaan, en er zou echt bewijs voor zijn, dan krijgen ze in de VS zo een ‘class action lawsuit’ aan hun broek.

En inderdaad, batterijen kunnen na een jaar of 2-4 intensief gebruik ineens heel erg snel heel slecht worden. Dat is helaas nu eenmaal zo.

Bijdrager
    driesdk

Mijn batterij van van 4G was ook op sterven na dood.
    Ik heb voor 5 euro P&P incl. een nieuwe batt. op ebay gekocht, en hij gaat terug als hij ging toen ik hem kocht! echt een aanrader, die batt. vervangen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.