3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    ifamily

Oudere iMac opstartprobleem door Windows software

Ja ja ik weet het, en ben al genoeg uitgelachen omdat de iMac windows geïnstalleerd heeft.

Even geschiedenis vertellen, mijn zoon mocht mijn iMac gebruiken omdat ikzelf er nauwelijks gebruik van maakte (zelf een MBpro). Hij had de iMac mee op kot genomen en na ettelijke maanden en op aandringen van enkele vrienden deed hij wat ik absoluut verboden had, windows 10 installeren op de IMac, en nog dommer, zelfs geen legale software maar gedownload vh internet, wat maanden goed gegaan is (volgens hem) maar uiteindelijk is het fout gelopen. iMac start op, vrijwel meteen krijg je het blauwe windowsscherm en meteen een melding dat er een fout is opgetreden en terug opgestart moet worden wat hij ook automatisch doet, weer blauw scherm, foutmelding, terug auto. opstarten, en dat blijft zo zolang hij aanstaat. Ik vermoed(de) dat de HD defect is maar je hoort hem draaien bij het opstarten, ik vrees dat heel het systeem gecrasht is, of is er iemand die weet wat er aan de hand is, of dit nog te herstellen valt, of wat ik kan doen om hem opnieuw aan de praat te krijgen.

Omdat ik hem niet kan opstarten moet ik systeeminformatie schuldig blijven, dacht een late 2009 meer weet ik niet meer, wie kan helpen ?

Bijdrager
    KarelWillem

Probeer dit eens?

Schakel de Mac in en houd onmiddellijk daarna Command (⌘)-R ingedrukt op uw toetsenbord.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

Bijdrager
    ifamily

<p class=”cite”>KarelWillem op 12 april 2019 om 17:52</p>
    Probeer dit eens?

Schakel de Mac in en houd onmiddellijk daarna Command (⌘)-R ingedrukt op uw toetsenbord.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

Thx, zit wel nog met een toetsbord probleem, ik heb enkel een draadloos apple toetsenbord en mijn zoon gebruikte een ander merk toetsenbord (wired) en hij zegde mij dat de BT op de iMac inactief staat, dus vermoed dat ik met mijn toetsenbord weinig kan doen nu,  op een windows toetsenbord is de toets met het windowslogo toch de commando toets hé want zo eentje heb ik nog ergens liggen pfff

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.