12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    ArneCelis

Oudere AirPort Express configureren via Mavericks/Yosemite

Hey OMT’ers!

Mijn moeder heeft thuis nog een oudere AirPort Express die ze graag zou willen gebruiken om muziek te streamen via haar iMac. Na een tijdje proberen lukt het me nog steeds niet om deze te configureren. Ik ben erin geslaagd om hem te resetten, en nu toont hij in mijn WiFi-lijst (MacBook Air 2013 op Yosemite) zowel als m’n moeder haar WiFi-lijst (iMac 2008 op Mavericks) als ‘Nieuw AirPort-basisstation’ maar als ik hem wil configureren krijg ik de melding ‘Deze versie van AirPort-configuratieprogramma ondersteunt dit basisstation niet.’

Enige oplossing hiervoor?:)

Bijdrager
    fred44nl

hier voor heb je een vorige versie van het configuratie programma nodig.
    die heb ik wel voor je.
    stuur me maar een PM

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen die start niet zomaar.:idea:

Wel op deze manier:

Tip: gebruik (toch) AirPort-configuratieprogramma 5.6 > 10.9/10.10/El Capitan

Ik heb bovenstaande net geüpdatet met Yosemite-info erbij.

Bijdrager
    fred44nl

dat klopt helemaal:)
    en daarom heb ik de launcher en de app in een zip klaar staan op m’n DropBox

Bijdrager
    SunKeeper

(y) Alleen Gatekeeper kan soms dwarsliggen maar daar is wel omheen te komen.

Bijdrager
    rvv

Beste Fred44nk,
    Ik heb het zelfde probleem mijn Airport Express kan ik ook niet meer configureren. Ik zal ook graag gebruik willen maken van de vorige versie

Misschien kun deze sturen naar r.vv@mac.com

Bijdrager
    jangg

De oude Airport Utility 5.6 werkt bij mij ogenschijnlijk prima onder Yosemite. Ik zie mijn 2 Airport Extreme’s. Nu wil ik mijn bejaarde Airport Express configureren dus die duw ik al resettend in het stopcontact. In de waslijst met netwerken in de bovenste balk verschijnt ie dan ook onder de algemene naam ‘Ariport Express’. Maar als ik de Express selecteer start de nieuwe versie van Airport Utility op. En die kan er niets mee zegt ie. De oude utility staat wel open maar laat de Express niet zien. Wat nu? Wie weet raad?

Bijdrager
    fred44nl

je moet niet de Airport het configuratieprogramma laten openen,
    maar dat je moet zelf de oude versie openen en dan niet updaten.
    e.e.a. zoals perfect omschreven in de link van SunKeeper.

Bijdrager
    jangg

De oude versie openen is geen probleem. Maar daarin kan ik niet de Express zien, laat staan configureren. De geresette Express verschijnt wel onder de Wifi-lijst in de balk. Als ik die selecteer opent automatisch de nieuwste Airport utility. En die kan er weer niks mee.
    Het probleem bij mij is dus: hoe zorg ik ervoor dat de Express in de oude utility verschijnt? Iemand enig idee? Of doe ik iets fout?

Bijdrager
    SunKeeper

Allebei afsluiten. Dan de AirPort in het stopcontact, resetten en wachten totdat het netwerk in de lucht is.

Dan je Mac met het opgezette netwerk verbinden, daarna pas handmatig de oude AirPort-configuratie starten.

Verschil is dat versie 6.0 en nieuwer ook buiten het huidige netwerk zoekt naar andere AirPorts.
    Oudere versies niet, daarom moet je eerst met de betreffende AirPort zijn netwerk verbinden voordat die gevonden kan worden.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 8 maanden geleden door  SunKeeper.

Bijdrager
    jangg

Dank voor je reacties, Sunkeeper, maar het lukte allemaal niet. Ik kon via wifi geen verbinding maken met het netwerk van de geresette Airport Express (model 1088 trouwens).
    Heb toen maar een ethernetkabeltje gepakt. Had ik gelijk moeten doen. Daarna was het een fluitje van een cent met de Airport Utility 5.6.1. Alles werkt nu. Ik kan weer muziek streamen via de AE.
    Toch bedankt!

Bijdrager
    RandomJohnny

Jangg
    ik heb een vraagje:
    ik heb alles doorlopen tot aan de ethernetkabel.
    Dan ziet het oude APCprogramma de oude AE.
    Als ik m dan contact wil laten maken met mijn netwerk ziet ie mijn netwerk niet?
    Geen groen lampje hier…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.