8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Gitte65

Oude website overzetten naar andere domeinnaam (opgelost!)

Hallo allemaal,

Ik heb weer een een probleem en hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Jaren geleden ben ik ooit bij Lycos een eenvoudige website begonnen. Deze heb ik op een gegeven moment verhuisd naar UPC (vraag me niet meer hoe ik dat toen gedaan heb, ik dacht met behulp van Frontpage (nog geen Mac) en een Filezilla).
    Nu hebben wij sinds begin dit jaar een glasvezelabonnement bij een ander bedrijf en gaat onze ‘website’ bij UPC verdwijnen.

Om alsmaar verhuizen van de site te voorkomen heb ik nu een eigen domeinnaam aangevraagd en wil daar dus die site op gaan zetten. Dat is me door veel te zoeken op dit forum al gedeeltelijk gelukt met behulp van het programma Yummy FTP.
    Maar nu is er 1 vervelend en niet onbelangrijk dingetje: de foto’s worden niet getoond en de site bestaat voornamelijk uit foto’s van mijn (overleden) honden.
    Dit is de oude UPC site: http://members.upc.nl/r.nienhuis3/index.html
    En dit mijn nieuwe: http://www.11uur70.nl

Hoe nu verder? Kan iemand mij op weg helpen?
    Ik heb de hele website in de map httpdocs gezet? Zit daar de fout?
    Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
    Alvast bedankt voor het lezen!

Bijdrager
    Gitte65

Sorry, topic kan op slot. Kwam er net achter dat de map met afbeeldingen niet was meegekopieerd naar de nieuwe site …:oops:

Bijdrager
    gbruit

Maar een domeinnaam is niet ‘de oplossing’ van je probleem. Waar wordt je pagina ‘gehost’? M.a.w. waar kopieer je da pagina’s heen. Ik neem aan dat je beide hebt aangeschaft.
    Wist je dat je ook je eigen Mac eenvoudig kan gebruiken als ‘host’? Dan heb je alleen nog een domeinnaam nodig.

Bijdrager
    Gitte65

Ehhh…. even kijken of ik je goed begrijp.

Ik heb een nieuwe domeinnaam aangeschaft inclusief hostingpakket bij Webreus. Dus daar heb ik de pagina’s heen gekopieerd (ik had gelukkig nog een back-up van de bestanden zoals ik ze met Frontpage had opgeslagen op een externe harde schijf staan).
    Maar ik ben heel benieuwd hoe ik mijn Mac “eenvoudig” als host kan gebruiken.
    Dat kan ik dan eventueel volgend jaar gaan doen en misschien ook toepassen bij mijn zakelijke site?

Bijdrager
    KarelWillem

Voor die 9,95 per jaar die de hosting bij webreus je kost, zou ik de boel zeker niet op mijn eigen mac neerzetten.

Bij stevig dataverkeer wordt de boel ten eerste dan een stuk trager, daarnaast moet je Mac absoluut 24/7 aan staan (ook in vakanties e.d.), en ligt je site plat als jij je Mac eens herstart o.i.d.

NIET doen dus.

Een alternatief is de boel op je gratis Dropbox zetten.
    Dat kost niets, daar hoeft je Mac niet voor aan te blijven, en je hebt geen last van veel dataverkeer.
    Nadeel is dat het weer een relatief traag gebeuren is.
    En dat merken je bezoekers absoluut.

Kortom: lekker bij Webreus blijven voor die minder dan 1 euro per maand.

Bijdrager
    Gitte65

Ah, dank voor toelichting KarelWillem!
    M’n Mac ga ik na deze uitleg dus niet gebruiken als host, dropbox ook niet, niets zo ergerlijk als een trage ladende site, voor mij vaak een reden is om niet verder te kijken op een site.
    Ik blijf dus voorlopig gewoon bij Webreus zitten, die kosten zijn prima te doen; ook voor m’n zakelijke site.

Bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    gbruit

@KarelWillem: voor een zakelijke website heb je gelijk. (Maar dan wel een tip: google maar ‘ns op “webreus ervaringen”)
    Voor een privé website gaat het echter prima op je eigen Mac. (Wie heeft privé duizenden bezoekers c.q. stevig dataverkeer ??.. En dan zou webreus ook niet meer volstaan met 7GB dataverkeer per maand)

Het is logisch (..?..) dat als je Mac uitstaat je website niet beschikbaar is. Maar mijn kennissen zijn niet 24/7 online, die slapen ‘s-nachts natuurlijk ook gewoon.
    En verder: uitproberen kost niets en het is ècht heel eenvoudig… (en leuk om te doen).

Bijdrager
    KarelWillem

Ach ja, alles kan. Maar voor die paar euro is het de moeite van het proberen niet waard eigenlijk.

Webreus-ervaringen?

Ik zit hier sinds járen bij, met vele tientallen sites.
    Zowel zakelijk, als privé, als hobby. Met veel plezier.

Eénmaal hebben deze mensen een flinke steek laten vallen, door min of meer onaangekondigd de boel te gaan verhuizen, waarbij het zeer stevig op alle fronten mis ging.
    Die fout maken ze nooit meer, geloof mij maar.

Hoe vaak ging het niet mis op Mobile Me? Van die grote jongens daar bij Apple?
    Dat was een service die je niet had voor 9,95 per jaar. En toch ging het regelmatig behoorlijk rot.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.