13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    olav

oude vinyl bootlegs naar cd branden

hallo,
    ik heb een aardige verzameling springsteen bootlegs op vinyl. ik wil ze grag overzetten naar de harde schijf van de apple en er dan cd’s van branden. en voor zover voor een audio-leek de kwaliteit zo optimaal mogelijk maken.
    Uit het artikel in de macfan over opnames heb ik wel het een en ander geleerd. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een wat degelijker uitleg over de te volgen aanpak.
    alvast dank,
    olav

Bijdrager
    iAgree

Dat zou ik dus ook graag weten, en ook de vraag of ik op de 12″PB de audio ingaang , line in vanuit m’n versterker kan in voeren en zo dus m’n vinyl in m’n macje krijgen, zo ook welke software ik daar verder voor nodig heb, ik hoop dat er nog een beetje een reactie komt.

PS welke macfan stond dat artikel in ????

Alvast bedankt ,bob

Bijdrager
    olav

Die macfan ben ik kwijt, maar ik lees ze pas sinds september vorig jaar dus dat moet te vinden zijn.
    Inmiddels weet ik wel dat griffins imic en edirol (en anderen) een invoer aparaat maken wat je op de versterker aansluit en zo kun je platen via de versterker opnemen op je mac. Eventueel bewerken voor krassen e.d en dan branden op cd.
    Ik heb het te druk gehad om er almee te beginnen maar dat hop ik binnenkort te gaan doen.
    Op macfreak is een post over dit onderwerp.
    Succes

Bijdrager
    iAgree

Aha ok, maar ik heb op me PB een audio in dus waarom zou ik nog een kastje nodig hebben dan ,vraag ik me af, audio in is een line ingang, en uit m’n versterker komt een line signaal ,dus denk ik dan ,geen kastje meer nodig toch, of zie ik iets over het hoofd misschien ?

Bijdrager
    olav

Dat klopt volgens mij maar mijn I-mac G4 heeft geen eigen audio-ingang en dan is zo’n ding nodig.
    Je moet wat stoeien met de regelpanelen van het opnameprogramma, peak bv, om de juiste opnamekwaliteit te krijgen. Dat herinner ik me van een testje dat ik heb gedaan.
    Overigens staat het artikel in macfan 42.

Bijdrager
    iAgree

Geweldig dan kom ik er wel uit denk ik , peak heb ik wel dus binnenkort maar eens aan de slag en gewoon proberen, bedankt voor de feedback, en ik hoop dat jij het ook allemaal voor elkaar krijgt, tot ziens , bob

Bijdrager
    mikemix

Ik werk zelf met een pb 12″ 867mhz 640mb.
    Ik heb ondertussen al heel wat platen opgenomen met Peak.

Kan niet anders concluderen dat dit perfect en zonder problemen
    tot stand komt.
    Koop een goede kabel, met een wat dikker snoer en vergulde
    stekkers, en het resultaat is verbluffend!

Ik werk ook met een externe fire-wire Ice-cube (Maxtor) schijf
    die met zijn 7200 toeren (in tegenstelling tot de interne 4200)
    beter geschikt is om audio te bewerken of audio te samplen
    met Logic.

Michael.

Bijdrager
    iAgree

Klinkt uitstekend ik heb een 12″pb besteld, heb al goede kabels en een firewire schijf van maxtor 7200 rpm, dus dat klinkt veel belovend , gebruik je toevallig ook finalschratch met je 12″ PB mikemix ?
    En hoe bevalt je PB verder ?

Bijdrager
    mikemix
    ”djdata”

Klinkt uitstekend ik heb een 12″pb besteld, heb al goede kabels en een firewire schijf van maxtor 7200 rpm, dus dat klinkt veel belovend , gebruik je toevallig ook finalschratch met je 12″ PB mikemix ?
    En hoe bevalt je PB verder ?

Finalscratch gebruik/ken ik niet, wat doe jij er mee?
    De pb is SUPER!

Ik maak zo nu en dan een mix in Logic en dan komen
    mijn gedigitaliseerde platen weer van pas.
    Erg grappig is het potloodje in Peak, als er een pit zit in
    de plaat kan je deze uitvergroten en simpel met het
    potloodje recht strijken!

Ik heb met veel macs gewerkt, heb er hier 2 g-3’s staan,
    en werk op mijn werk met een quicksilver, maar de pb rulez!

Zo klein (handig kan overal mee) maar zo KRACHTIG!
    Ik adviseer je wel om het interne geheugen meteen
    helemaal vol te gooien (640mb), heb ik nl ook gedaan.

Michael.

Bijdrager
    mikemix

Oja last but not…icm TRAKTOR je mobiele dj set-up!
    Echt helemaal top!
    Koop dit weekend een losse usb audio module met
    6 uitgangen, kan ik de virtuele “draaitafels” in TRAKTOR
    seperaat uitsturen…dus monitor en line-out…COOOOOL!

Michael.

Bijdrager
    iAgree

Heb je Finalscratch van stanton al een keer beken dan, das echt top. beetje duur maar daar kun je dan ook echt mee djen en niet virtueel. Is trouwens ook ism traktor gemaakt.

Bijdrager
    mikemix

Ga er s naar op zoek, ben benieuwd….
    Traktor is al top!

Michael.

Bijdrager
    mikemix
    ”djdata”

Heb je Finalscratch van stanton al een keer beken dan, das echt top. beetje duur maar daar kun je dan ook echt mee djen en niet virtueel. Is trouwens ook ism traktor gemaakt.

En werk je al met een PB?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.