12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Kleijberg

oude videofilmpjes

Ik heb een oude sony camcorder met wat oude films van de kinderen.
    Is er een programma ,wat deze oude bestanden nog kan omzetten naar de huidige standaard?

Bijdrager
    KarelWillem

Het programma of de bestanden zijn het probleem niet.

Wel de kabels of converter die je hiervoor moet gebruiken.

Zoals dit bijvoorbeeld: http://www.ionaudio.com/products/details/video-2-go

Bijdrager
    Kleijberg

Dank voor je reactie,maar is dit apparaat ook voor digitaal opgenomen bandjes?
    mijn engels is niet van dat niveau ,dat het vertalen helemaal duidelijk is.
    grt Henk

Bijdrager
    TheBigZ

Als je een Sony camcorder hebt met een i.LINK digitale aansluiting, kun je die op je Mac aansluiten met een Firewire-kabel, en de filmpjes met iMovie binnenhalen, bewerken en opslaan.

Bijdrager
    MacTS

Wat ik ook al vragen wilde: wat is oud? Zijn de opnames al digitaal of nog analoog? Als het al digitale opnames zijn is het een fluitje van een cent en heb je geen aanvullende apparatuur nodig. iLink is een (veel te) dure kabel van Sony voor gewoon een Firewire.

Bijdrager
    Kleijberg

De opnames zijn denk ik 10 jaar oud.
    de camera is iets ouder maar er staat digital handicam op , er gaat een soort van cassette bandjes in.
    Ik heb geprobeerd om ze op de mac te zetten ,maar dat werkt niet ,(usb naar ilink)
    kan geen programma vinden die dat vertaald zeg maar.Op de bandjes staat digital standard op
    grt Henk

Bijdrager
    MacTS

Digital handycam duidt toch op een Sony die digitale opnames maakt. En er gaat ”een soort van cassette bandjes in”? Wat bedoel je hiermee? Er gaan cassettebandjes in of niet. Geen soort van.
    Overzetten in iMovie naar je Mac lukt alleen via iLink (= Firewire). Wat bedoel je precies met usb naar ilink? Van de camera (USB) naar je Mac (FW)? Of van de camera (FW) naar je Mac (USB)? Kun je niet van FW naar FW zetten? Want het gaat volgens mij fout van USB naar FW. Wat is het typenr. van jouw camera?

Bijdrager
    Kleijberg

Het type nummer is DCR TRV20 E
    en ik ga van firewire klein stekkertje met vier pennetjes in de stekker naar usb.
    en het zijn bandjes

Bijdrager
    KarelWillem

Een kabel van Firewire naar USB gaat niet werken. Die worden wel verkocht, maar daar heb je niets aan.

Als je een computer met Tunderbolt heb, is daarvoor de Apple Thunderbolt naar FireWire adapter.

Bijdrager
    MacTS

Deze Handycam produceert het digitale bestandsformaat DV op bandjes. Deze kunnen rechtstreeks van de camera naar de Mac via de iLink-kabel of een FW-kabel. Als jouw Mac geen firewire meer heeft maar Lightning- of Thunderbolt-ingang heb je een verloopkabel nodig van FW naar Lightning (of Thunderbolt). Vrij prijzig bij Apple, maar er zijn goedkopere alternatieven. Als ik goed geïnformeerd ben werkt USB niet (maar ook ik kan mij vergissen).

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Kleijberg

Dank voor alle suggesties en opmerkingen
    Heb inmiddels een kabel besteld
    nogmaals dank.
    Als alles lukt ,kunnen we weer even genieten, van de kinderen op jonge leeftijd
    groet Henk

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.