5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jaco1234

Oude versie foto's

Vorig jaar heb ik op mijn macbook een aantal fotoboeken gemaakt in Foto’s. Helaas waren deze fotoboeken nog niet helemaal af. Nu wil deze afmaken. Maar nu zie ik dat dit niet meer kan in het programma Foto’s. Ik moet dan met een extensie gaan werken, dit wil ik niet, de fotoboeken veranderen hierdoor teveel.

Graag wil ik nog de fotoboeken afmaken in  het programma Foto’ s versie 2018.

Ik weet dat ik ze niet meer kan afdrukken bij apple. Ik maak er een pdf van en laat ze dan bij een andere aanbieder afdrukken.

Wie weet hoe dit moet? Wie weet waar ik deze oudere versie foto’s uit 2018 nog kan downloaden?

Ik heb een oude iphotoversie geprobeerd, dit lukt niet, deze kan het fotobestand niet openen.

Heeft iemand dit programma nog voor mij? Of een ander idee?

Moderator
    Night

Je kampt met een bijkomend probleem: Een eenmaal naar Foto’s geconverteerde fotobibliotheek kan je niet meer gebruiken in iPhoto.

Bijdrager
    Founder

<p class=”cite”>Night op 12 juli 2019 om 21:25</p>
    Je kampt met een bijkomend probleem: Een eenmaal naar Foto’s geconverteerde fotobibliotheek kan je niet meer gebruiken in iPhoto.

Bijkomend probleem ?

Zit ik hier wel goed “nacht”?

Kun je fotobestanden direct van een backup halen zonder tussenkomst van time machine of migratie assistent?

Founder

Bijdrager
    Founder

WAARSCHUWING: Gebruik Time Machine niet om een reservekopie op een externe schijf te bewaren als op die externe schijf een Foto’s-bibliotheek staat. De bevoegdheden voor je Foto’s-bibliotheek kunnen een conflict opleveren met de bevoegdheden voor de Time Machine-reservekopie.

Bijdrager
    Macgb

Oudere versie iPhoto (let wel op dat je de versie pakt waarmee je je laatste bibliotheek hebt gebruikt).

https://support.apple.com/kb/DL1650?viewlocale=en_US&locale=en_US

Werken met gemigreerde iPhoto-bibliotheken naar Foto’s

https://support.apple.com/nl-nl/HT204655

Welke gegevens worden omgezet bij migratie van iPhoto of Aperture naar Foto’s

https://support.apple.com/nl-nl/HT204478

Ik zou je overigens willen adviseren om gewoon je Foto-albums opnieuw te maken. Heb zojuist een fotoboek gemaakt met de extensie “Motif” voor Foto’s. Lijkt erg veel op de manier van werken met Fotoboeken in iPhoto. Aanbod fotoboek-uitvoeringen (en andere zaken) en thema’s is best goed. Afdruk kwaliteit prima.

Verder is er ook nog de extensie iFolor. Wat minder thema’s en iets minder intuïtief en geautomatiseerd (autofill,  op het eerste gezicht prijziger.

Beide aanbieders zijn voor zover ik weet drukkerijen die in het verleden voor Apple de fotoboeken produceerden.

My 2 cents.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Macgb.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.