6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Oude updates verwijderen?

Hey OMT.

Ik heb een 8GB iPhone, dus nogal weinig ruimte. Met de komst van iOS 9 worden updates veel kleiner. Is het kan ook op 1 of andere manier mogelijk om oude updates (zoals iOS 8.3) te verwijderen en zo meer ruimte vrij te maken? Moet je perse iOS 8.3 hebben op je apparaat om iOS 9 (beta) te downloaden?

Groeten,
    Thijs.

Bijdrager
    Targaryen

Om een clean install uit te voeren op je telefoon wis je de telefoon en zet je er gewoon de nieuwe versie op. Ik raad je echter af om nu al met die bèta te gaan spelen, ik neem aan dat het je enige telefoon is…

NB: per se*

Inactief
    Anoniem
    Targaryen op 08 juni 2015

Om een clean install uit te voeren op je telefoon wis je de telefoon en zet je er gewoon de nieuwe versie op. Ik raad je echter af om nu al met die bèta te gaan spelen, ik neem aan dat het je enige telefoon is…

NB: per se*

Aha, oke. Dus het werkt wel hoe ik had gedacht. Dat wist ik niet zeker.

Waarom zou je mij afraden om de publieke beta te downloaden trouwens?

Inactief
    Anoniem

Een beta is (logisch) nog niet af. Daarom is de kans groot dat sommige apps tijdelijk crashen omdat zij nog niet ge-update zijn naar iOS9, bestanden verloren gaan, het systeem kan onstabiel worden, en zo zijn er nog tal van zaken die kúnnen gebeuren, maar waarvan je wel moet verwachten dat ze gebeuren.

Dat het een publieke beta is, wilt niet zeggen dat hij ook ‘veilig’ is voor het publiek. Een publieke beta wordt door de meeste mensen gedraaid op een tweede toestel speciaal voor dit soort zaken, waardoor hun primary toestel gewoon beschikbaar blijft.

Natuurlijk kan je hem installeren, maar houd rekening met instabiliteit.

Inactief
    Anoniem

Nog even voor de duidelijkheid.. Het enige wat is moet doen is dus:

1) Reservekopie maken
    2) Apps kopiëren
    3) Herstel
    4) Reservekopie + apps terugzetten
    5) iOS 9 erop dumpen

Foto’s blijven gewoon in de iCloud libary staan toch?

Bijdrager
    Targaryen

Nee, dat lijstje klopt niet.

Je moet het IPSW-bestand handmatig selecteren door op herstel te klikken met ‘alt’ ingedrukt. Dan heb je een clean install van iOS 9. Als je eerst herstelt en dan je reservekopie terugzet, dan heb je niks veranderd aan je systeem; dan heb je gewoon iOS 8.3 en dan 9 eroverheen.

It’s not rocket science you know… Als je dat niet doorhebt, vraag ik me af of je wel moet gaan klooien met bèta-software.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.