2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    TomBos

Oude trackpad instellen ipv nieuwe

Ik heb een MacBook Air gekocht en hiervoor gebruikte ik een MacBook met een ouderwets trackpad met een button om te klikken.

Ik heb 2 probleempjes:

Ik kan niet wennen aan het nieuwe glass trackpad. Ik gebruik altijd 2 vingers: middelvinger op het trackpad, wijsvinger op de oude button. Maar het nieuwe glass trackpad heeft geen button waardoor ik steeds per ongeluk rechtermuisklik activeer. Is hier wat aan te doen of is dit slechts een kwestie van niet zeuren het went wel?

Ander probleem is dat ik niet kan wennen aan “2 vinger move/sweep” dat is nu omgekeerd. Is dit terug in te stellen?

Bijdrager
    recoiller

die 2e muisknop met 2 vingers kun jui uitvinken in het trackpad-regelpaneel. Je kunt dan 1 vinger met ctrl gebruiken of je kunt de tweede muisknop in een hoekje van de trackpad instellen. Verder zit er geloof ik ook nog een optie om onbedoelde aanrakingen te negeren. Met 2-vinger move-sweep, bedoel je scrollen? dat is ook in te stellen en als je bedoeld slepen dan is dat ook in te stellen.
    Eigenlijk is het verstandig om even goed naar het regelpaneel trackpad te kijken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.