18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Oude thema's iDVD. Waar?

Weet iemand hoe je kunt komen aan oude thema’s voor iDVD?

Ik gebruik iDVD 7.4. Op het venster van iDVD zit een knop ‘thema’s’. Als je daarop klikt kun je vervolgens via een drop down menu kiezen voor ‘Oude thema’s’. Die zijn echter niet bruikbaar op mijn iMac, want ze zijn inactief.

In de Application Support van mijn HD staat een mapje Themes, maar dat zijn alleen thema’s voor iDVD 6 en iDVD 7.

Bijdrager
    Hansi2124

Als je iDVD gewoon opnieuw installeert?

Bijdrager
    shakey

iDVD 7.0 stond al op mijn iMac toen ik deze kocht. Of bedoel je dat ik een oudere versie van iDVD moet installeren?

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, gewoon iDVD 7 die je erbij hebt gekregen installeren.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Volgens mij staat het op de Mac OS X Install Disc 2 die bij je computer zat. Daar moet een pakket staan met de naam ‘optional installs’.

Geblokkeerd
    Anoniem

Inderdaad. De oude thema’s staan op de DVDs van je oude iLife pakket(ten). Heb je meerdere versies gehad, dan kan je de thema’s van de DVDs kopiëren naar je Mac.

Bijdrager
    shakey

Staan de oude thema’s alleen op de installatie-DVD’s van de oude iLife-pakketten? Of staan ze ook op de installatie-DVD die geleverd werd bij mijn nieuwe iMac (iLife 7)?

Geblokkeerd
    Anoniem

Daarop ook, want dat is immers de install DVD van een van je oude iLifes;)

Bijdrager
    shakey

Het enige wat ik kan vinden is een ‘Applications Install DVD’ en een ‘Mac OS X Install DVD’. Op die laatste DVD zit een Optional Installs.mpkg. Maar ik heb niet de indruk dat ik hiermee de oude thema’s van iDVD installeer. Of heb ik een andere DVD nodig?

Bijdrager
    shakey

Is er nou niemand die me kan helpen? Het gekke is dat ik op mijn oude iMac (10.3.9) nog wel in iDVD kan werken met de oude thema’s van iDVD 2 en iDVD 3, maar dat ik ze nergens kan vinden in de Application Support.

Op mijn nieuwe iMac (waar Snow Leopard al op stond geïnstalleerd) kan ik alleen de thema’s gebruiken van iDVD 6 en 7. De oudere thema’s staan wel afgebeeld, maar zijn inactief. Op de installatieschijven van Snow Leopard kan ik ze niet vinden.

Bijdrager
    Hansi2124
    shakey op 27 augustus 2010

Is er nou niemand die me kan helpen?

3 Mensen tot nog toe proberen jou te helpen. Ik zie dat probleem dus niet……
    Heb je al gedaan wat is voorgesteld?

Bijdrager
    shakey

@ Hansi2124: Jij en de anderen inderdaad bedankt voor hun pogingen mij te helpen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het mij niet gelukt is het te doen zoals mij werd aangeraden. Allereerst is het mij onduidelijk welke van de twee dvd’s ik moet gebruiken die bij mijn iMac geleverd werden: MAc OS X Install of Applications Install. Waarschijnlijk de laatste?

Ik wil ook niet zo maar iets doen. Want wat als ik alles opnieuw installeer: OSX en Applications? Kan dat geen kwaad voor de bestanden op mijn iMac? En waarschijnlijk worden dan ook alle persoonlijke instellingen gewist van de programma’s die ik gebruik?

Bijdrager
    Hansi2124
    shakey op 26 augustus 2010

Staan de oude thema\’s alleen op de installatie-DVD\’s van de oude iLife-pakketten? Of staan ze ook op de installatie-DVD die geleverd werd bij mijn nieuwe iMac (iLife 7)?

cailin op 26 augustus 2010

Daarop ook, want dat is immers de install DVD van een van je oude iLifes;)

Je hebt hier toch je antwoord?
    Alleen iLife (of mocht dat kunnen: alleen iDVD) installeren. Het kan geen kwaad.
    Op een Snow Leopard dvd van €29 staat iLife niet.

Bijdrager
    shakey

@ Hansi2124: Okay, je bedoelt dus dat ik de oude iLife-installatie-dvd’s moet gebruiken? Tja, die heb ik dus niet meer. En, zoals gezegd, op mijn oude iMac staat nog een oude versie van iDVD geinstalleerd. Het gekke is dus: die oude thema’s zijn op mijn oude Mac nog te gebruiken, maar in de Finder kan ik ze nergens vinden. Iemand een idee waar ze zich ergens bevinden? Als ik ze vind, zou ik ze kunnen overbrengen naar mijn nieuwe iMac.

Bijdrager
    shakey

Het is me gelukt! Dankzij de tip in de laatste posting van dit draadje:

http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=6899102

Het downloaden van de oude thema’s lukte me niet omdat ik dit probeerde te doen vanuit een gewone account. Het lukte me pas toen ik het probeerde vanuit mijn beheeraccount.

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, fijn dat je ermee bent geholpen.

Bijdrager
    shakey

@ Hansi2124: Jij uiteraard ook bedankt voor je hulp.

Bijdrager
    Hansi2124

Zoals altijd graag gedaan!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.