17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Oude smartphone voldoet nog prima

Bericht o.a. in De Volkskrant: Oud mobieltje/smartphone voldoet nog prima. Een doorbraak van het verstand! ;)

http://goo.gl/5oWII

Bijdrager
    Buzz

Een doorbraak van het verstand nu? Of was dat verstand er altijd al, en ligt deze verandering eerder aan een doorbraak van de techniek, een jaar of 3-6 geleden? Ik denk het laatste.

Bijdrager
    sedikit

@Buzz_D
    Ik heb het niet over de doorbraak van het verstand in de techniek (die is er altijd al geweest), maar over de doorbraak van het verstand van de consument. Je kunt inderdaad over een doorbraak(v.d. techniek) spreken, zo’n 3-6 jaar geleden. Maar daarna?….Ik weet niet of die Volkskrant-link de volledige motivatie van de niet-kopers bevat. Zo niet, het volledige bericht(op de radio):
    De mensen blijven bij hun oude smartphones omdat de nieuwe nauwelijks grote veranderingen/verbeteringen bevatten, en de “verbeteringen” die er wel zijn, zijn niet de moeite en het (vele)geld waard. En dus bij je “oude” smartphone blijven kun je verstandig noemen. Tenzij je (ieder jaar), naar de pijpen wilt dansen van de fabrikanten en je daar veel geld voor over hebt.

Bijdrager
    Buzz

Het een hangt met het ander samen. Voordat de iPhone uitkwam waren veel mensen ontevreden over de mogelijkheden van hun telefoon, wat betreft gebruiksgemak en mogelijkheden om het Internet op te gaan en muziek af te spelen. Dus werd toen sneller voor een nieuwe telefoon gekozen aan het eind van een 1- of 2-jarig contract. Toen de iPhone uitkwam, en de concurrenten snel het voorbeeld van de iPhone volgden, was er een piek van een paar jaar in de verkoop van nieuwe telefoons, want iedereen wou toen het nieuwste van het nieuwste. De één een paar jaar later dan de ander. De eerste iPhones waren ook nog niet echt volwassen, met beperkte hoeveelheid RAM, slechtere camera, minder mooi scherm, etc. Vandaar dat die ontwikkeling een paar jaar duurde. Nu raakt de markt langzaamaan verzadigd met iPhones en vergelijkbare modellen van de concurrenten. De nieuwe modellen brengen lang niet meer zoveel verbetering ten opzichte van de oude, zoals je ook al aangaf.

In het verstand van de consument is volgens mij dus niet zoveel veranderd, en van een doorbraak in het verstand spreken is dus volgens mij niet correct. Dat verstand reageert op de ontwikkelingen in de markt, door veel te kopen als er veel nieuws te koop is, en minder te kopen als dat minder wordt. Heel simpel dus. Waarschijnlijk speelt ook mee dat door de veranderingen in de economie van de laatste jaren veel mensen nu minder te besteden hebben of denken te hebben dan een paar jaar geleden.

Bijdrager
    Jeroeno

ze zijn echt moker dom. Je iPad voldoet nog prima als video of muziek speler. Dat ze daar nu pas mee komen -___________-

Bijdrager
    juwlez

Het is een onderzoek van een telecom provider die er zelf baat bij heeft. Ze adverteren ermee.

Zo kan VF ook gaan adverteren dat 99% van de klanten geen onverwachte hoge rekening willen zien aan het einde van de maand, neem onbeperkt bellen -.-‘

Bijdrager
    1984
    sedikit op 28 juni 2013

Oud mobieltje/smartphone voldoet nog prima. Een doorbraak van het verstand! ;) I

Bijdrager
    Maverick9898

Mijn oude Nokia 6303i doet het ook nog prima! Waar heb je in vredesnaam zo’n ding voor nodig? Mensen worden er alleen maar dommer van.

Bijdrager
    GoeieDag
    sedikit op 28 juni 2013

Tenzij je (ieder jaar), naar de pijpen wilt dansen van de fabrikanten en je daar veel geld voor over hebt.

En nu dans je dus naar de pijpen van een telco, gezien de correcte constatering van Juwlez. In ieder geval zoals het in de VK staat, en er staat niet eens ‘advertorial’ bij!
    Dus eigenlijk een voortzetting van de domheid?

Bijdrager
    cids

Wat een onzin, probeer maar eens met Google maps te werken op een 3GS, is niet vooruit te branden…

Bijdrager
    GoeieDag

@1984: hij is oud geworden hè, die Kees van Kooten. Vroeger nam ie de oude, conservatieve, ingedutte ‘ouwe hap’ op de hak, en nu IS ie het zelf geworden, en meent ie de ‘jongeren’ de maat te moeten nemen.
    Net als Freek de Jonge dat is overkomen.

Best wel zielig, eigenlijk.

Bijdrager
    1984
    GoeieDag op 29 juni 2013

hij is oud geworden hè, die Kees van Kooten. Vroeger……………… en meent ie de ‘jongeren’ de maat te moeten nemen.
    Best wel zielig, eigenlijk.

Je kunt er wat van leren , 20 of 53

https://www.youtube.com/watch?v=V-wjgTHxxiM

Bijdrager
    hitcher

De kritiek op de smartphone begrijp ik wel. Echter je hoeft hem niet altijd te gebruiken. Mijn iPhone 5 heeft erg veel voordelen boven de Nokia van de heer Van Kooten. Ik heb een experiment gedaan waarbij ik mij iPhone heb ingeruild tegen een oude Nokia van precies hetzelfde model zoals door de heer Van Kooten getoond. Na een maand was mijn conclusie dat mijn iPhone op veel momenten toch wel gemist werd. De moderne techniek kun je gewoon gebruiken als het geen verslaving wordt. Dat laatste is waar de heer Van Kooten op doelt. Maak je verstandig gebruik van je smartphone ga je er echt op vooruit.

Bijdrager
    sedikit
    GoeieDag op 28 juni 2013
    sedikit op 28 juni 2013

Tenzij je (ieder jaar), naar de pijpen wilt dansen van de fabrikanten en je daar veel geld voor over hebt.

En nu dans je dus naar de pijpen van een telco, gezien de correcte constatering van Juwlez. In ieder geval zoals het in de VK staat, en er staat niet eens ‘advertorial’ bij!
    Dus eigenlijk een voortzetting van de domheid?

Misschien kun je je ook nog voorstellen dat er mensen zijn die niet constant altijd en overal op een schermpje zitten te koekeloeren? En niet altijd luidkeels publiekelijk staan te “praten” over de meest onbelangrijke zaken (beide gedragingen zijn als “sociaal harkerig” te omschrijven)? Dat er ook mensen zijn die niet op ieder moment met allerlei onbelangrijke zaken “geupdate” hoeven te worden? Dat er ook nog mensen zijn die zich niet, schijnbaar in zichzelf, mompelend/fietsend voortbewegen ? De wereld door een schermpje en oordopje…. “Best wel zielig, eigenlijk”, schrijf je hierboven. In mijn context een onbedoelde juiste constatering! Ik gebruik zelden of nooit mijn mobieltje (KPN Samsung € 24, prepaid ± € 60). Daarmee ben ik zowel in binnen- als buitenland bereikbaar als het er echt toe doet, en gebruik ik het af&toe voor sms. Verder heb ik voor het buitenland mijn iPad 3 voor de TomTom, de e-mails, af&toe te internetten, radio beluisteren, en het lezen van mijn krant e.d. In het buitenland met een prepaid sim-kaartje van ± € 12 per week. Ok, het gaat wat langzaam. De krant b.v. duurt soms 10 minuten. So what?! “Snelheid” is een mantra geworden. Ik mis niets van wat er in mijn omgeving en in de wereld gebeurt, integendeel. Daar heb ik niet om de zoveel tijd een nieuwe en dure SmartPhone, en duur abonnement voor nodig!
    Dàt de “voortzetting van de domheid” te noemen is misschien wel symptomatisch.

Moderator
    Pete.Z

Ik ben altijd een groot voorstander van zelf nadenken en beslissen wat je wil of nodig hebt, ipv het over te nemen van een onderzoek in de krant.
    En als je dan hebt besloten, respecteer je daarna ook dat anderen er anders over denken, en dus het nieuwste van het nieuwste, of juist niet willen hebben.

Bijdrager
    sedikit
    Pete.Z op 14 juli 2013

Ik ben altijd een groot voorstander van zelf nadenken en beslissen wat je wil of nodig hebt, ipv het over te nemen van een onderzoek in de krant.
    En als je dan hebt besloten, respecteer je daarna ook dat anderen er anders over denken, en dus het nieuwste van het nieuwste, of juist niet willen hebben.

Wat is er nou fout aan het signaleren van een onderzoek, of de titel daarvan? Dat er over gesproken wordt? Er (verschillende) meningen over bestaan? Dat er, naar ik aanneem over nagedacht wordt, en conclusies getrokken worden? Er wordt in deze topic(en vele andere!) niet anders gedaan. Dus tòch een taboe op het “en public” communiceren/discussiëren? En hoezo “respect”? Wie heeft er dan hier in deze topic geen respect? Dat altijd verkeerd gebruikte argument van “respect” is zo sleets als een oude vaatdoek……(“respect” betekent tegenwoordig “je mond houden”) ;)

Bijdrager
    GrannySmith

Samsung Galaxy S: geen ontvangst in huis (buitengebied), batterij (nieuw) leeg in een dag. Syncen contacten in auto werkt niet.
    Nokia 6021: perfecte ontvangst in huis, batterij doet het meer dan een week ook met regelmatig bellen. Syncen contacten in auto in paar seconden.

Hele vooruitgang die smartphones. Not.

Gelukkig dual sim dus kan ik het toestel gebruiken wat op dat moment het beste werkt.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.