16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    larswolter

Oude RAM kaarten in Mac zetten

Hoi,
    Ik heb in een oude computer nog 2x4GB Ram kaarten gevonden. In mijn Mac (medio 2011) zag ik dat er nog 2 ram slots vrij waren, en ik zou graag deze 2 kaarten in de Mac zetten! Ik weet alleen niet zeker of ze wel ‘compatible’ zijn met mijn Mac. De kaarten zien er zo uit:
    Ik weet dat deze kaarten DDR2 zijn en dat er op de Mac staat “Deze Mac heeft 4 geheugensleuven die elk geschikt zijn voor
    een geheugenmodule van 1333 MHz DDR3.”
    , maar is er echt geen manier om ze te laten werken?

Bijdrager
    larswolter

*De kaarten zijn beide van 2GB en niet van 4GB

Bijdrager
    GoeieDag

Mac? iMac, Mac mini, Mac Pro?

Bijdrager
    Shmoo

Je ziet denk ik toch zelf ook wel dat deze niet eens gaat passen, het ram dat in die iMac of elke Mac moet is maar de helft van het formaat wat jij hier hebt.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je ze heel voorzichtig doormidden zaagt, heb je er vier.
    Dan heb je precies alle sloten vol. Toch?
    :)

Nee. Als er DDR3 wordt gevraagd, kun je er geen DDR2 in kwakken.

Bijdrager
    larswolter

Oke, dat wist ik zelf niet…
    Heb er niet zo veel verstand van haha
    Ik was trouwens vergeten de beschrijving van mijn Mac in te voegen in het bericht

Bijdrager
    GoeieDag

In de Mac Pro’s zit wel dit soort geheugen (UDIMMs), Shmoo.

Bijdrager
    Jeddes

Geef even de specs door van je compu, dan is het makkelijk om de opties op een rij te zetten.

Bijdrager
    larswolter

Dit zijn de specs:

Bijdrager
    Brombeer

En dit zijn de mogelijkheden (4x 8GB)

Let op dat DDR3 SO-DIMM

SO-DIMM betekent dat het een verkort laptopreepje is, en elke generatie DDR (DDR, DDR2, DDR3) heeft dat sleufje net weer wat anders zitten, zodat alleen het goede reepje fysiek past.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    Jeddes

2x2gb strips, goedkoper kan het niet, is geschikt voor jouw machine voor zover ik kan zien. Zou ook idd meer RAM erin kwijt kunnen, maar als je bv 4x4gb strips wil ben je al iets van 50 euro per 4gb kwijt.
    2x2gb RAM iMac 21,5 inch 2011

Bijdrager
    larswolter

Zou je mij een goedkope kunnen zoeken op bol.com? Ik heb namelijk met de postcodeloterij een kortingsbon gewonnen voor bol.com en het zou handig zijn als ik die daar in kan lossen. Ik heb zelf al even gezocht maar ik kan er geen onder de 45-50 euro vinden

Bijdrager
    Brombeer
    larswolter op 30 april 2015

Zou je mij een goedkope kunnen zoeken op bol.com?

Met geheugenreepjes is dat pertinent niet mogelijk. Kaas koop je ook niet bij de ijzerwinkel. Het enige computergerelateerde waar ik bij Bol.com aan kan denken is dit.
    Zoek uit dit lijstje iets uit*. Dat zijn allemaal setjes van twee. Je zou bij ‘aantal’ een schuifje naar 1 kunnen zetten, dan komen de losse enkelvoudige reepjes er ook bij.
    Als je daar door de bomen het bos niet meer ziet, is hier wat meer overzicht.

*Met dien verstande dat je de KVR (Kingston valueRAM, links moet laten liggen, statistisch is de kans op problemen daarbij wat groter. De andere Kingston, KTA (Kingston Tested fot Apple) daarentegen is wel goed.

Bijdrager
    larswolter

Oke erg bedankt! Ik dacht dat ze wel op bol.com verkrijgbaar waren want ik kwam dit tegen op Bol.com, maar Bol.com is inderdaad niet echt een winkel hiervoor. Ik ga eens tussen de lijst kijken en misschien iets bestellen!

Bijdrager
    Brombeer

Oh, verkoopt Bol wel geheugenreepjes? Enfin, als ik af moet gaan op de beschrijving die ze bij sommige boeken durven neer te zetten, vind ik het niet eens een boekenwinkel.
    Alles in dat bol-lijstje staat zou moeten werken, maar als je 2 reepjes van 2 GB wilt hebben, kun je beter even rondkijken (marktplaats) naar iemand die van een MacBook of een Mac Mini uit die periode het geheugen heeft opgewaardeerd en die hoopt dat er nog een gek die die twee oude reepjes van 2 GB wil hebben. Dan ben je voor een tientje klaar, want handelswaarde hebben die 2GB reepjes echt niet. Dat is alsof je de achterkant van een kassabon als notitieblok probeert te slijten.
    Welk geheugen in welke Mac zit, kun je zien in de MacTracker.

Bijdrager
    larswolter

Ik heb nog even verder gekeken op Bol.com maar daar verkopen ze maar een aantal kaarten. Ik heb op Marktplaats een aanbieding gevonden, maar ik weet niet zeker of deze erin past. Zou ik de kaarten van Marktplaats kopen of toch gaan voor deze?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.