12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Alwin

Oude PowerBook als autobios

Door de aanschaf van een MacBook Pro is er een PowerBook over. Deze is technisch nog redelijk, maar te beschadigd om te verkopen. Nou wil ik hem graag achterin de auto gaan gebruiken voor het afspelen van filmpjes voor de kinderen ( wat worden ze weer verwend!). Bestaat er een usb/firewire-oplossing waaraan ik 2 kleine tft schermpjes kan koppelen?

Bijdrager
    Martijn Snels

Nee maar je kan die schermpjes wel gewoon via je beeldschermpoort aansluiten.

Bijdrager
    Misja

Hier kan je je helemaal uitleven…

Bijdrager
    macjk

Voor het scherm kan je beter gebruik maken van een dvi splitter kabel. Met zo een kabel krijg je op bijde schermpjes hetzelfde beeld. ( je kan hier ook een verloopje naar vga op plaatsen neem aan dat er geen kleine schermpjes met dvi zijn)

Moet je alleen kijken wat je met de besturing doet. Misschien kan je er leopard op zetten en dan front-row gebruiken met een apple remote ( als een powerbook een ir oogje heeft tenminste).

je kan ook even hier kijken http://www.carputerforum.nl/carpc/ hier heb ik zelf ook veel informatie kunnen vinden voor me carputer.

Zie alleen dat er in het sub-forum mac helemaal niks staat. Maar je kunt sowieso genoeg vinden over schermpjes en auto voedingen.

veel succes en laat plaats een fotootje als je het hebt ingebouwd

Bijdrager
    lbarends
    ”macjk”

Zie alleen dat er in het sub-forum mac helemaal niks staat. Maar je kunt sowieso genoeg vinden over schermpjes en auto voedingen.

ik dacht dat ze juist vaak mac mini’s gebruikten omdat die zo klein waren en goedkoper.

Bijdrager
    Alwin

Bedankt voor de reacties. Ik ga er even mee aan de slag.

Bijdrager
    awi

ist niet handiger die powerbook te verkopen en 2 ipod-touch te kopen?, vast veel goedkoper dan al die schermpjes en kabeltjes..

Bijdrager
    Alwin
    ”awi”

ist niet handiger die powerbook te verkopen en 2 ipod-touch te kopen?, vast veel goedkoper dan al die schermpjes en kabeltjes..

Zo’n schermpje van een touch is wel erg klein. Misschien dat ik het eerst met 1 schermpje extra doe. Of de Powerbook in het midden. Ik weet niet of de kijkhoek dan een beperking wordt.

Bijdrager
    KarelWillem

Wij hebben drie jaar lang de iBook als autoscherm gebruikt.

Een mooie beugel gemaakt en hem midden tussen de twee voorstoelen gehangen.
    Alle plaatsen op de achterbank hadden zo prima zicht.

Losse tft-schermpjes zijn in verhouding ook redelijk duur vind ik.

Bijdrager
    Alwin
    ”KarelWillem”

Wij hebben drie jaar lang de iBook als autoscherm gebruikt.

Een mooie beugel gemaakt en hem midden tussen de twee voorstoelen gehangen.
    Alle plaatsen op de achterbank hadden zo prima zicht.

Losse tft-schermpjes zijn in verhouding ook redelijk duur vind ik.

Ik heb me er inmiddels een beetje in verdiept en moet inderdaad constateren dat het allemaal een beetje in de papieren loopt. Ik denk dat ik maar voor een centrale opstelling van de PowerBook ga. Heb net ontdekt dat de achterbank van de nieuwe auto naar achteren kan. Wordt het probleem van de kijkhoek hopelijk omzeild.

Kun je een fotootje uploaden van die beugel?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben inmiddels al twee auto’s verder en heb nu drie schermen in de auto…

Een foto van de iBook in de ander auto heb ik niet helaas.

Bijdrager
    Alwin
    ”KarelWillem”

Ik ben inmiddels al twee auto’s verder en heb nu drie schermen in de auto…

Een foto van de iBook in de ander auto heb ik niet helaas.

Ziet er gelikt uit! Mooi klusje voor de herfstvakantie. De Kids moeten nog maar even geduld hebben. Bedankt voor de tip.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.