9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    larch

oude PB 867 12 of nieuwe PB 1Ghz 12

Ben zwaar aan het twijfelen tussen een tweedehands PB 867 en een nieuwe van mail-a-mac (1ghz).
    De prijs (1200 €) doet me eerder kiezen voor de tweedehands, maar dan loop ik natuurlijk het risico dat er iets niet in orde is.

Kan iemand me de voornaamste verschillen(behalve de kloksnelheid) uitleggen tussen de twee broertjes?:?

Bijdrager
    nebbio

De rev B. (of 1Ghz) heeft een mini-DVI-uitgang waarmee je alle kanten opkan: voor een 2de desktop of om te spiegelen op een VGA-monitor, Apple Displays, S-video (op een reguliere TV dus); De rev A. heeft, voor zover ik weet, enkel VGA-mirroring. Op een rev B. heb je ook USB 2.0.

Ik ben in elk geval HEEL tevreden over mijn PowerBookje. 8)

Bijdrager
    Sage

Bovendien heeft een tweede model over het algemeen minder last van kinderziektes. Wat ik eigenlijk zelf zou doen is niet via Mail a Mac kopen maar via een dealer waar je het scherm kan bekijken. Het komt nog wel eens voor dat het scherm namelijk donkerder is dan normaal.

Bijdrager
    eiko

Bij de PB 867 kan je de vga poort niet alleen gebruiken voor mirroring, maar ook voor een 2e desktop, ik doe niet anders 8)

Bijdrager
    larch

Heb ondertussen de site everymac.com ontdekt (zoals je ziet heb ik maar een sterretje)
    Deze toont duidelijk de verschillen aan tussen de modellen (maar niet tussen rev a &b)
    Is wel een overzichtelijke site voor specificaties en updates.

Bijdrager
    oempfff

heb zelf een 876 pb, heerlijke machine, maar voor 1200 euro’s, of een ook niet geringe tweedehandsprijs, zou ik voor de nieuwe gaan, collega van me heeft een nieuwe 12″, niets verkeerds mee.

Als die nieuwe dan nog ’s net zolang meegaat, en net zo degelijk is als mijn pb, zonder het idee te hebben dat ie traag is… heb je een goeie koop gedaan, heb alleen de hd vervangen door een 7200rpm drive… dat merkte ik wel direkt

Mail a mac vind ik goed, en hun service gebeurt via service centers, heb toendertijd een nieuwe 400 mhz gekregen omdat de touch een beetje los bleek te laten op de hoeken,

groetjes Karel

Bijdrager
    larch

heb je die harde schijf zelf vervangen?
    Is dat een dure zaak?
    Zijn er daar ergens handleidingen op het net over beschikbaar?[/quote]

Bijdrager
    Sad

en een tweedehands laptop… ik weet het nog zo net niet. Je weet nooit hoe het ding behandeld is enzo.

Bijdrager
    larch

Ik heb mijn beslissing juist genomen, ik neem een nieuwe.
    Met gratis: -draadloze apple muis
    -256mb ram extra ram
    -Tucano sleeve
    -iLife

Morgen ga ik hem halen
    :P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.