13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    iAgree

Oude os’en zijn die ergens te downloaden

Specifiek 7.5.3 of 7.6.1 en 8.1 dit om te kijken of ik mijn IIvx en m’n centris 650 nog aan de praat kan krijgen , ik heb alleen os9 en X namelijk.

Bijdrager
    Aqua1

8.1 zag ik toevallig vandeweek op de site.. moment. ik zoek m even op. De andere weet ik niet.

Bijdrager
    Aqua1

Hier is alvast 7.5.3….

Bijdrager
    Aqua1

Hmmm. De 8.1 kan ik even niet meer vinden. Misschien kun je updaten vanaf 7.5.3 ?

Bijdrager
    iAgree

jeetje dat is nogal een lijst nu weet ik niet welke ik moet hebben maar alvast bedankt.

Bijdrager
    iAgree

ik moet ze alle 20 downen lees ik net het is duidelijk bedankt.

Bijdrager
    iAgree

gaat met 2.2kbs dus dat duurt wel ff :? maar goed damn heb ik m , ik hoop dat ikm dan wel ff kan branden op een cd en dat IIvxje er dan mee kan booten maar ik merk het wel :lol:

Bijdrager
    iAgree

Nou ik heb ze alle 20 binnen gehaald maar nu heb ik het gevoel dat ie het op m’n powerbook wil installeren en dat is niet de bedoeling natuurlijk, ben best blij met OSX :lol: , ik wil het op een cdtje branden zodat ik het kan installeren op m’n IIvx , heb je daar ook nog suggesties voor ???
    Of doe ik gewoon iets verkeerd nu ?

Bijdrager
    Jan-Willem

echt cool dat je zo’n oud systeem nog kan downloaden, gratis en voor niets…:roll:

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Het wordt tijd dat Apple systeem 8 ook vrij gaat geven…
    Zeker nu ze alleen maar met os 9 en os X werken.
    Dat hebben ze toen der tijd ook met 7.5.3 gedaan.

Bijdrager
    Beathoven
    ”Jan-Willem”

echt cool dat je zo’n oud systeem nog kan downloaden, gratis en voor niets…:roll:

OS 7.5.1 draaide ik vroeger op m’n LC’s en heb ik laatst nog geinstalleerd om te gebruiken onder een 68k Mac emulator voor de PC. Dat OS vind ik qua vormgeving dan ook het mooiste Mac OS na OS X.

less = more.:)

Bijdrager
    Steve Brooklyn
    ”Beathoven”

Dat OS vind ik qua vormgeving dan ook het mooiste Mac OS na OS X.
    less = more.:)

hmmm nee Beathoven, daar ben ik het niet met je over eens.
    Ik moet wel zeggen dat OS 7.5 een zeer stabiel en voor mij een heel goed en overzichtelijk os is was… (is?)

De regelpanelen en extenties waren toen nog heel overzichtelijk, en dat waren er gelukkig niet zoveel!!!
    Verder dan 7.5.3 moet je dan ook niet gaan, want daarna ging het weer minder…

Maar toen ze zeiden dat er een nieuw OS uitkwam en dan heb ik het over os 8. Was ik daar ook helemaal weg van…
    Ik gebruikte zelfs de extensie Aaron voor degene die dat niet kennen: dat was een extensie die je OS 7.5 als OS 8 er uit liet zien.

Wat je daar toen allemaal niet in kon, in vergelijking met os 7.5.3!
    Dat was toen een hele openbaring!!!

Dat voelde voor mij net zoals nu van OS 9 naar OSX!!!
    Ook een hele openbaring!!!!

Maar goed, OS 7.5.3 was en is nog steeds prima… alleen wordt het (bijna) niet meer gebruikt, maar goed dat is ook niet meer dan normaal.

Bijdrager
    Shadia

Voor Mac OS 8.1, moeten ze eerst 7.6.1 vrijgeven

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.