6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Paoline

Oude mails bewaren bij nieuw mailprogramma?

Op mijn Apple Mail krijg ik regelmatig lege mailtjes binnen, die pas na een paar uur zichtbaar zijn. In andere topics lees ik dat hier weinig aan te doen is, en wil ik graag overstappen op een ander mailprogramma op mijn werk.

Nu kan ik me herinneren dat alle oude verstuurde en/of ontvangen mails dan niet meer zichtbaar zijn in dat nieuwe programma. Klopt dit, en kan iemand mij vertellen hoe dit op te lossen is? Ik kan echt een zo kort mogelijke tijd zonder mijn oude mails zitten, ik moet deze nog regelmatig terugkijken. Of kan iemand mij geruststellen dat ik deze in Apple mail nog gewoon kan terugkijken?

Alvast bedankt!:)

Bijdrager
    tarun

Als je ze laat staan in Apple Mail dan kan je er gewoon bij. Gebruik je IMAP? Dan staat alles op de server en maakt het niet uit met welk programma je kijkt.

Bijdrager
    jv65

En hoogstwaarschijnlijk heeft het nieuwe mailprogramma een optie om oude berichten uit Mail.app te importeren.

Bijdrager
    Paoline

Het gaat om een iMac op mijn werk. De rest van het bedrijf werkt op windows, dus ik ben de enige die hiermee werkt. Ik ze bij accountinformatie dat ik geen IMAP gebruik, maar de server van het werk zelf. Geeft dit ook geen problemen?

Bijdrager
    SunKeeper

Dan gebruik je Exchange, indien het een Microsoft-server is.

Kwestie van een mailprogramma zoeken wat Exchange-ondersteuning biedt. Dat hebben ze vrijwel allemaal. Vervolgens Apple Mail op offline gebruik zetten zodat daar niets nieuws meer binnenkomt. Voor zolang nodig kun je dan Apple Mail als archief gebruiken voor de oudere mail.

Bijdrager
    Paoline

Fijn om te horen, bedankt!:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.