20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

oude MacOS als Virtual Machine

Hey allen,

Ik heb een programma dat helaas niet werkt onder Catalina en daarom wil ik speciaal daarvoor een Virtual Machine opzetten met High Sierra.

Ik heb nu geprobeerd meerdere ISO’s en DMG’s te downloaden maar elke keer krijg ik tijdens de installatie (wanneer hij wilt beginnen) door dat het volume beschadigd is.

Ik heb een Macbook Pro 2019 met Catalina dus kan niet een oudere images ter voorschijn halen dus vandaar dat ik een DMG of ISO gezocht heb.

Heeft iemand tips waar ik een goede images kan vinden of een kant en klare VM voor Parallels?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het gaat dus maar om één bepaald programma waar je een virtuele omgeving voor op wilt zetten?

Dat moet dan wel een speciaal programma zijn.

Om welk programma gaat het want misschien is er wel een goede vervanger voor te vinden…

Bijdrager
    fnk

Waar heb je de dmg’s vandaan?

Want de meeste installers zijn nog in de appstore en die zouden eigenlijk moeten werken.

Alleen worden ze niet meer gepromoot dus moet je even googelen naar de link.

https://apps.apple.com/us/app/macos-high-sierra/id1246284741?ls=1&mt=12

Bijdrager
    stefsegers

Ik heb via torrents en diverse websites de DMG/ISO’s gevonden. Op de website van Apple zijn alleen updates te vinden en niet de volledige installer.

Op de APPL Store is het officieel te downloaden maar blijkbaar als je een nieuwere versie draait kan je niet een oude OSX downloaden:(

De reden waarom ik een VM wilde maken is voor het programma Sidify. Hiermee kan je tracks van Spotify downloaden en dat is erg handig. Echter is dit op 1x speed op Catalina. In High Sierra kan dit tot 20x speed. en met een lange lijst is dit super.

Bijdrager
    fnk

Ik draai Mojave en ik heb geen probleem om High Sierra te downloaden en hij geeft inderdaad de mededeling dat hij hem niet wil openen.

Maar je kunt dan deze op een USB-Stick zetten met b.v. DiskmakerX. En dan je daarmee opstarten om te installeren.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik vond een alternatief voor Sidify. Misschien is dit wat je zoekt. Kon echter niet vinden wat de speed factor was van dit programma maar je kunt een trial uitproberen.

Bovenstaand programma vond ik op deze site waar nog wat alternatieven staan, al zijn ze niet allemaal voor de Mac.

Bijdrager
    stefsegers

<p class=”cite”>fnk op 20 januari 2020 om 11:00</p>
    Ik draai Mojave en ik heb geen probleem om High Sierra te downloaden en hij geeft inderdaad de mededeling dat hij hem niet wil openen.

Maar je kunt dan deze op een USB-Stick zetten met b.v. DiskmakerX. En dan je daarmee opstarten om te installeren.

Hoe krijg je dat voor elkaar? Wanneer ik deze link gebruik https://apps.apple.com/us/app/macos-high-sierra/id1246284741?ls=1&mt=12

Dan opent de Software Update app en krijg ik deze foutmelding.. downloaden zit er blijkbaar niet bij.

Voor wat betreft de alternatieven…. ze doen allemaal hetzelfde. Sidify is wat dat betreft wel het mooist vorm gegeven, maar allemaal 1x speed… dit komt door Catalina helaas.

Daarom hoop ik dus een VM te kunnen maken.

Bijdrager
    McPim

Dat is gek, de downloads lijken inderdaad niet te werken (High Sierra en El Capitan geprobeerd) terwijl ik er vorige week nog een gedownload heb (El Capitan met Catalina) op deze manier. Het zijn links die Apple zelf ook noemt op zijn support website, misschien is het tijdelijk?

(Hier staan ze allemaal trouwens)

Bijdrager
    stefsegers

<p class=”cite”>McPim op 20 januari 2020 om 15:53</p>
    Dat is gek, de downloads lijken inderdaad niet te werken (High Sierra en El Capitan geprobeerd) terwijl ik er vorige week nog een gedownload heb (El Capitan met Catalina) op deze manier. Het zijn links die Apple zelf ook noemt op zijn support website, misschien is het tijdelijk?

(Hier staan ze allemaal trouwens)

Ik dacht inderdaad ook dat het zo werkte.. ik ben nu met diskmasterx aan het testen met de iso’s die ik al binnen had.. maar tot nu toe allemaal beschadigd bij de installatie… gek genoeg kan ik wel in de terminal/disk utility etc.. daarna taal selectie en vervolgens de error dat hij beschadigd is

Bijdrager
    McPim

Dat heeft waarschijnlijk hier mee te maken, na afgelopen oktober werken alle oude installeren niet meer. Dat is te omzeilen door voor de installatie in Terminal de tijd aan te passen (Google even, weet niet of dat in ’n VM ook kan). Fijner is natuurlijk een ‘verse’ installer..

Bijdrager
    stefsegers

dit is toch niet normaal hoe veel moeite je moet doen om even een VM op te zetten… ik laat het voor wat t is en ga maar voortaan op 1x speed de tracks downloaden…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb net iets vreemds ontdekt. Omdat ik ook installers van het OS (High Sierra en Mojave) al een tijdje op een SSD had staan wilde ik hem openen en kreeg ik de melding dat het bestand ‘beschadigd’ was. (Wat oorspronkelijk niet gebeurde). Ik ging vervolgens via de link van pim de installers opnieuw downloaden. Na het downloaden werd de installer automatisch geopend. (geen foutmelding dus)

En zolang deze installer op je opstart drive staat werkt hij. Maar een kopie van de installer op een andere SSD gaf het ‘beschadigd’ bericht. (?)

Na verschillende keren uitproberen werkte High Sierra plotseling ook vanaf die andere SSD maar Mojave nog steeds niet.

Ik werk zelf met High Sierra.

Bijdrager
    Ome Kor

@stefsegers, met welke Mac probeer je het te downloaden?¬†Als ik¬†High Sierra, via die iTunes store link, probeer te downloaden met mijn¬†iMac van 2019 (Mojave), dan krijg ik inderdaad de foutmelding “update niet gevonden” bij Software-update. Als ik het daarentegen probeer met mijn¬†MacBook Air uit 2012 (Mojave), dan krijg ik de vraag weet je het zeker en als ik op ja click dan begint de download.

Bijdrager
    stefsegers

<p class=”cite”>Ome Kor op 20 januari 2020 om 18:34</p>
    @stefsegers, met welke Mac probeer je het te downloaden?¬†Als ik¬†High Sierra, via die iTunes store link, probeer te downloaden met mijn¬†iMac van 2019 (Mojave), dan krijg ik inderdaad de foutmelding ‚Äúupdate niet gevonden‚ÄĚ bij Software-update. Als ik het daarentegen probeer met mijn¬†MacBook Air uit 2012 (Mojave), dan krijg ik de vraag weet je het zeker en als ik op ja click dan begint de download.

Ik heb alleen maar Macs met Catalina hier vandaar dat ik niet terug kan downloaden

Bijdrager
    Ome Kor

Voor mijn gevoel bepaald de leeftijd van de Mac welke versies je kunt downloaden. Met mijn 2012 Air (oorspronkelijk geleverd met Lion) kan ik onder Mojave macOS High Sierra downloaden en er een bootable USB stick maken (dat heb ik net gedaan).

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    TheoKl

Toch is de oplossing voor niet opende installeren best makkelijk op te lossen: High Sierra is van 2017, Sierra 2016 etc. Ga naar systeemvoorkeuren en zet de klok bij b.v. High Sierra op 2017 en de automatische klok UIT, dus niet zelf laten instellen en uiteraard op BEWAAR klikken. De installer werkt nu perfect.Succes.

Bijdrager
    TheoKl

Niet openende installers uiteraard. Sorry spelcontrole bemoeide zich ermee.

Bijdrager
    McPim

TheoKl op 21 januari 2020 om 15:51
    Toch is de oplossing voor niet opende installeren best makkelijk op te lossen

Dat noemde ik ook al, maar dan hebben we nog steeds geen oplossing om (betrouwbaar) aan zo’n installer te komen onder Catalina.

Bijdrager
    stefsegers

Yes, het is gelukt!!! super bedankt voor de ISO, dat was wat ik mist!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.