4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    iMarvin

Oude MacBook herinstalleren en updaten

Hallo OMT-ers,

ik zit met de volgende situatie en weet niet goed hoe dit aan te moeten pakken:
    mijn broertje heeft een oude MacBook gekregen van school (MacBook5.2). Deze laptop mag hij nu zelf gebruiken.
    We willen de laptop opnieuw installeren (draait momenteel op 10.5.7) en daarna updaten naar de nieuwst mogelijke OSX-versie.
    Echter hebben we geen installatie DVD’s o.i.d. bij de laptop. Moeten we deze eerst aanschaffen van 10.5? En hoe kunnen we dan de nieuwst mogelijke firmware erop zetten?

Ben wel bekend met de nieuwe Mac’s vanaf 2011 maar deze “oude” machine is te oldskool voor mijn generatie haha.
    Bedankt alvast!

Bijdrager
    Peter F

Deze “witte” met mat scherm gebruik ik zelf ook nog (zie discussie over mat/glanzend) scherm.

Bij mij draait er OS 10.6.x op. Heb er toen wel 4Mb Ram in gestoken.

Naar een nog hoger systeem gaan is misschien niet wenselijk voor de prestatie van je toestel. Hangt er dus vanaf wat je wil “draaien”.

Je zou het Ram-geheugen kunnen upgraden tot 6Mb (volgens mac tot 4Mb maar ze onderschatten hun toestelletjes al eens;) ).

Normaal gezien moet je systeem aankopen bij Apple (apple-store). Daar even nakijken (ook bij de specs) tot welke OSX je max. kan upgraden.

Bijdrager
    macpro

Je kunt in de gewone Apple Store nog Snow Leopard kopen.
    Kijk wel even of jouw MacBook dat nog aan kan. Van daar uit kun je eventueel verder via de Mac App Store.

Bijdrager
    Balsjer

Kijk eens op deze webpagina Everymac (macbook 5.2). Halverwege de pagina staan de specificaties en de mogelijkheden aangegeven wat nog de mogelijkheden zijn voor eventuele opwaardering. Je kunt er maximaal 6 GB intern geheugen in kwijt en, daarna Mavericks zelfs nog installeren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.