15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    firefloris

Oude macbook, harde schijf leeg en geen installation cd

Hey iedereen,

Ik heb een redelijk oude macbook(zwart) waarbij de harde schijf totaal is verwijderd (er staat dus helemaal niets meer op). Ook ben ik de installatie cd kwijt om de os te installeren. Redelijk vervelend heb al van alles geprobeerd, os mountain lion gedownload, op sticky gezet en in de macbook gedaan werkt niet. Ook heb een cd van een andere macbook pro gepakt en die geprobeerd, krijg ook de foutmelding dat het niet geïnstalleerd kan worden. Ik ben ten einde raad. Ik heb ergens gelezen dat ik ergens de originele cd vandaan moet halen. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad of heeft iemand hier een oplossing voor?

Met Vriendelijke Groet,
    Floris Mulders

ps. zeg het als ik iets verkeerd heb gedaan of als je meer info nodig hebt, ik post voor de eerste keer op deze forums.

Bijdrager
    GoeieDag

Je moet een verkoop dvd van Snow Leopard zien te krijgen; die moet werken, en dat is ook de beste OS X versie voor zo’n model (is mijn mening).

Deze:

Bijdrager
    Riny Maas

Zwart?? Praat je over een Apple MacBook of over een Macintosh PowerBook?
    Powerbooks werken niet met MacOS X maar Mac OS 9.1

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Er bestaat wel degelijk een zwarte Macbook en die werd geleverd met 10.4.6 en kan maximaal met 10.6.8 werken.
    De eerste Powerbook kwam met 9.1 maar kan maximaal 10.4.11 draaien. En de laatste kwam met 10.4.2 en draait maximaal 10.5.8
    ————————

Je kunt oude systemen nog steeds bij Apple zelf bestellen (meestal telefonisch geloof ik) ook al liggen ze niet meer in de winkel.

Bijdrager
    TheBigZ

De Snow Leopard DVD is te koop bij Apple voor €18.
    http://store.apple.com/nl/product/MC573N/A/mac-os-x-106-snow-leopard

Bijdrager
    mowat

Hendrik ,
    ” maximaal 10.6.8″ voor de zwarte Macbook ?
    ik werk hier ook nog op een oude Macbook zwart , geleverd met 10.4.x , met de HD (500 GB) in 2 partities verdeeld. Op de ene partitie draai ik 10.6.8 en op de andere 10.7.5. En beide systemen werken perfect. Dus de TS kan dus inderdaad best een retail schijf SL kopen bij Apple en naar wens er ook Lion overzetten. Ik ben evenwel ook een groter liefhebber van Snowleopard.

Bijdrager
    GoeieDag

Inderdaad, volgens Mactracker loopt het van: geleverd 10.4.6/max 10.6.8 tot: geleverd 10.5.2/max 10.7.5.

Bijdrager
    mowat

@goeiedag
    mijn MB zwart van de MB063 reeks is geleverd met 10.4.10 en draait zoals gezegd SL 10.6.8 én Lion 10.7.5.

Bijdrager
    GoeieDag

Dat valt toch in de range die ik noemde? Kijk maar op Mactracker. Ik noem het eerste zwarte MB model en het laatste.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik noemde alleen het eerste model. (“een zwarte Macbook”) omdat Riny Maas scheen te denken dat er geen zwarte bestaat. En als de TS nu ook even zegt welke hij precies heeft dan zijn we er…

Bijdrager
    mowat

@goeidag
    Sorry als mijn bericht overkwam alsof je geen gelijk had. Het was gewoon een melding dat mijn zwart macbook met 10.4.10 kwam en die 2 systemen draaide. Dus helemaal in jouw range.;)
    En @hendrik , zoals je zegt , sommigen weten blijkbaar niet dat Apple ook wel eens voor zwart ging.Het is wel bij die uitzondering gebleven dacht ik? ( toch wat de macbooks betreft )

Bijdrager
    1984
    mowat op 25 juni 2013

En @hendrik , zoals je zegt , sommigen weten blijkbaar niet dat Apple ook wel eens voor zwart ging.Het is wel bij die uitzondering gebleven dacht ik? ( toch wat de macbooks betreft )

Voor de eerste Black Macbook betaalde je zelfs een meerprijs van ±200 euro dan een zelfde witte uitvoering, en daar hadden veel mensen 200 euro voor over, er zijn ± 5 Black Macbooks gemaakt van 2006 tot 2008

En dat Apple weer voor zwart gaat is inmiddels ook duidelijk, maar daar moet je nog even op wachten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Bij mijn weten waren het alleen die Macbooks, of je moet het zwarte toetsenbord met witte letters (zat bij mijn PowerMac G4) meerekenen. Ik vond het maar niks dat wit op zwart.

Bijdrager
    1984

Ja had ervoor beige Macintosh Performa’s toen de eerste zwarte Performa kwam was daar ook veel belangstelling voor.

.https://www.youtube.com/watch?v=ftJBxyf1Uz0

hendrik op 25 juni 2013

het zwarte toetsenbord met witte letters (zat bij mijn PowerMac G4)

Zover ik mij kan herinneren heb ik nooit een toetsenbord bij welke PowerMac ooit gekregen, op de PM G3 (B&W) kon je zowel de oude beige als de nieuwe zwarte (usb) toetsenborden aansluiten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Die Power Mac G4 werd als een bundel verkocht met toetsenbord en muis, maar zonder beeldscherm.
    En dat zag er ongeveer zo uit. Mogelijk had ik een ander kleur toetsenbord kunnen kiezen, maar in eerste instantie was het dus zwart en in die uitvoering heette het ‘pro muis’ en ‘pro toetsenbord’.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.