7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    GNL

Oude Macbook 2.4 / 2.5 vs nieuwe Macbook

Korte vraag:

Zijn er hier nog meer mensen die recentelijk de OUDE MB Pro hebben gekocht ivm gunstige prijsstelling ?

Hoe vinden jullie dit beeldscherm t.o.v. bijvoorbeeld het scherm van de witte Imac ? Ik las nogal veel over de ‘yellowing’ issue namelijk.

Hoe vinden jullie dit toetsenbord in de praktijk werken t.o.v. toetsenbord Macbook ?

Wellicht hak ik deze week de knoop door over oude MB Pro.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    dinck

@ Pieterr
    Niet helemaal gerelateerd: het artikel waarnaar je verwijst gaat over de oude 15″ MacBok Pro met weliswaar LED-display, maar dan nog wel de matte uitvoering.

Binnen niet al te lange tijd zal ik ook aan een nieuw MacBook toe zijn, hoewel mijn bijna zes jaar oude Ti-PowerBook ondanks intensief gebruik nog steeds even betrouwbaar is als op de eerste dag… (al zijn de ventilator en HD wel een beetje lawaaierig geworden).

Ik heb de nieuwe glossy schermen al wel gezien, vind ze weliswaar fraai, maar wel erg (lees: eigenlijk veel te) gevoelig voor reflecties. Zou er een matte opplakfilm zijn om dit zonder kwaliteitsverlies te behelpen? (Gat in de markt?)

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de calibratiemogelijkheden, is wat je op scherm ziet ook wat je geprint krijgt?

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen met het nieuwe beeldscherm van de MacBooks.

Bijdrager
    sven-
    ”dinck”

Niet helemaal gerelateerd: het artikel waarnaar je verwijst gaat over de oude 15″ MacBok Pro met weliswaar LED-display, maar dan nog wel de matte uitvoering.

”GNL”

Zijn er hier nog meer mensen die recentelijk de OUDE MB Pro[/b] hebben gekocht ivm gunstige prijsstelling ?

Grote kans dat hij de matte uitvoering bedoelt. Bovendien is de witte iMac ook eentje met een mat scherm.

Bijdrager
    Pieterr

De verschillen tussen de Juni 2007 en Feb 2008 versie van de 15″ MacBook Pro zijn wat scherm betreft niet zo groot:

The 15-Inch “Early 2008/Penryn” MacBook Pro models have the same display as their predecessors — a 15.4″ color “antiglare widescreen TFT LED backlit display” with a 1440×900 native resolution.

Bijdrager
    dinck

@sven-
    je hebt gelijk, ik heb slecht gelezen…

@pieterr

sorry, 100% gerelateerd! (slecht gelezen).

dus dit id niet het goede topic om het over de displays van de laatste serie MacBooks te hebben!

Bijdrager
    macaddict101

hallo,

Ik heb recentelijk (ongeveer 1 maand geleden) de vorige generatie MacBook Pro gekocht. (wegens zowel esthetische als financiële redenen) Ik moet zeggen dat ik er heel erg tevreden over ben. Wat het scherm betreft kan ik het niet echt vergelijken met een gewone MacBook, maar het scherm dat aan mijn Mac Mini hangt is slechts 6 maanden oud en zeker van degelijke kwaliteit maar in vergelijking met de MacBook Pro is dat van de MacBook Pro stukken beter, je krijgt een heel sterke helderheid en de ambient light sensor doet heel prettig de sterkte van het scherm past zich heel goed aan. Wat het toetsenbord betreft, kan ik ook niet de vergelijking maken met een MacBook maar wel met het wireless Apple keyboard (dat is ongeveer het zelfde als dat van in de MacBook…) en ik moet zeggen dat het toetsenbord van de MacBook Pro héél erg aangenaam is om op te typen, de toetsen zijn ietsje harder dan op het Apple wireless keyboard maar ik moet zeggen dat dat me helemaal niet stoort, wat het toetsenbord betreft zou ik me in elk geval geen zorgen maken, je zal ze zeker beiden heel erg goed vinden. Ik zou in elk geval voor de 2,5 ghz gaan, niet zover van dat ietsje meer CPU maar de grafische kaart 256mb in de 2,4ghz tegenover 512mb in de 2,5ghz.

Ik zou zeggen: “Pro is the way to go!!”

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.