11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    janhh

oude mac pro vs nieuwe mac mini

Apple Mac Pro computer model, 2 x 2.66GHz Intel Xeon CPU Dual-Core, 2 GB 667 MHz DDR2 ECC RAM, NVIDIA GeForce 7300 GT 256MB, 250GB SATA HDD

vs

Nieuwe mac mini
    2,4-GHz : 320-GB

* 2,4-GHz Intel Core 2 Duo
    * 2 GB geheugen
    * 320-GB harde schijf1
    * 8x dubbellaags SuperDrive
    * NVIDIA GeForce 320M grafische processor

Ik vraag me af of deze macpro nog steeds boven een nieuwe mac mini uit torend, wat vinden jullie?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Geekbench Mac Pro: 4833
    Geekbench Mac Mini: 3332

Maar benchmarks zeggen niet alles… Wat ga je er mee doen? Als je echt heel veel (nou ja, 16GB dan) geheugen moet hebben, ga dan voor de Pro. Kan je het bv. doen met 8GB, ga dan voor de Mini. Wil je PCI kaarten gebruiken? Ja, Pro. Meerdere HD’s? Ja, Pro.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik zou de Mac Pro nog even blijven gebruiken.:) De mini is sexy maar ontzettend beperkt in “sleutel mogelijkheden”.

Bijdrager
    janhh

Ik werk nu op een oudere zwarte macbook, en loop echt tegen de grenzen van zijn kunnen aan. Ik werk veel met flash dw en ps, soms monteer ik een filmpje in imovie.

Echter had ik het idee dat ik die oude macpro wat verouderd zou zijn, maar dat is dus volgens die geekbench niet? Kan ik hem uitbreiden met meer gigs? Mijn macbook kan ik namelijk niet meer uitbreiden..

Bijdrager
    janhh

(Ow voor de duidelijkheid, die oude macpro kan ik dus 2e hands kopen voor een prijs die iets lager ligt dan een nieuwe mini.. )

Inactief
    Anoniem

Dan zou ik voor de mac pro gaan.

Die kun je eventueel in de toekomst altijd uitbreiden. Bij de Mac mini gaat dat heel lastig of zelfs niet…

Bijdrager
    Dr. Maddox

In dat geval zou ik voor nieuwe gaan. Dan heb je ook meteen garantie. Ik dacht dat je bedoelde dat je de oude Mac Pro al in bezit had.

(tenzij je perse wilt uitbreiden)

Bijdrager
    janhh

Hahaha geweldig:) En qua specs, lopen ze ver uiteen volgens jullie? (een is core 2 duo ander is weer xeon core duo.. het zegt me niet zoveel eerlijk gezegd..)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De Xeon is uit Intel’s professionele lijn van processoren, bedoeld voor workstations en server. De Core2Duo is meer een ‘normale’ processor.

Bijdrager
    janhh

Thnx voor al deze info mensen, bewijst maar weer eens de kracht van dit forum! Ik gaat in beraad:p

Bijdrager
    Bonte

Ik werk nog met een oude 2xG5 Powermac en die voelt veel vlugger aan dan m’n Mini die betere specs heeft. De trage harde schijf is de grootste boosdoener, ik weet niet of dit nog zo is bij de nieuwste versie.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.