12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    maximiliaan

Oude Mac Pro of Mac Mini?

Hallo,

Ik zit te twijfelen over iets:
    Voor ongeveer hetzelfde geld kan ik op Leapp een Mac Pro krijgen en op internet een nieuwe Mac Mini kopen.

De Mac Pro is met de volgende specs:

Processortype 2x Intel Dual-Core Xeon 5150
    Processor snelheid 2x 2.66 GHz
    Opslagruimte 250 GB (5400-rpm)
    Werkgeheugen 4GB
    Media Drive SuperDrive (DVD±RW)
    Geluidskaart Audio IN (1x analoog 1x Optical S/PDIF), Audio OUT (2x analoog 1x Optical S/PDIF)
    USB 5x USB 2.0 480 MBit/s
    Grafische ondersteuning 256MB Nvidia GeForce 7300GT

Qua ruimte maakt het verschil me niet uit, ik wil graag een beetje performance voor €600,-.

Wat raden jullie aan? Thanks!

Bijdrager
    Targaryen

Tja, performance… Ik denk dat je beter af bent met een Mac mini hoor. En computer space zal je dadelijk uitleggen waarom.:lol:

Bijdrager
    maximiliaan

ok thx, dan wacht ik op computer space:p

Bijdrager
    1984
    computer op 11 januari 2014

Even voor de duidelijkheid:
    Een 2.3 quad mini is SNELLER dan alle iMacs …………………..

Daarnaast kun je vrij simpel zelf 1 of 2 SSD’s plaatsen. Met 2 SSD’s van een goede serie (bijvoorbeeld 2x Samsung 840 PRO in RAID 0) is je schrijf/leessnelheid SNELLER dan in de nieuwe MacPro met PCI SSD!

En vergeet niet dat een mini nog makkelijker meeneemt dan een macbook,..….

Nu Mac Mini kopen?

Bijdrager
    bjorngra

Dan zou ik vanaf 29 jan. Een mac mini bij MM kopen zonder btw.

maxpusch op 26 januari 2014

Hallo,

Ik zit te twijfelen over iets:
    Voor ongeveer hetzelfde geld kan ik op Leapp een Mac Pro krijgen en op internet een nieuwe Mac Mini kopen.

De Mac Pro is met de volgende specs:

Processortype 2x Intel Dual-Core Xeon 5150
    Processor snelheid 2x 2.66 GHz
    Opslagruimte 250 GB (5400-rpm)
    Werkgeheugen 4GB
    Media Drive SuperDrive (DVD±RW)
    Geluidskaart Audio IN (1x analoog 1x Optical S/PDIF), Audio OUT (2x analoog 1x Optical S/PDIF)
    USB 5x USB 2.0 480 MBit/s
    Grafische ondersteuning 256MB Nvidia GeForce 7300GT

Qua ruimte maakt het verschil me niet uit, ik wil graag een beetje performance voor €600,-.

Wat raden jullie aan? Thanks!

Bijdrager
    Janjans

Misschien ook nog een interessant draadje om te lezen:

Mac Pro 2010 vs iMac 2013

Bijdrager
    iep
    Targaryen op 26 januari 2014

Tja, performance… Ik denk dat je beter af bent met een Mac mini hoor. En computer space zal je dadelijk uitleggen waarom.:lol:

Er is performance en er is performance:) CPU performance in korte tijd is bij de Mac mini beter, CPU performance over langere tijd (sustained performance dus) is bij de Mac Pro aanzienlijk beter. Datzelfde geldt ook voor I/O (diverse schijven mogelijk die je bijv. in RAID config kunt hangen waardoor hogere snelheden mogelijk zijn), networking (2x 1Gbit vs 1x 1Gbit) en vooral voor performance op grafisch gebied (er zit een veel krachtigere videokaart in, zo niet dan kun je die er gewoon in stoppen). In dit geval zul je die Mac Pro moeten uitbreiden en er meer geld aan spenderen. Sommigen mensen vinden dat soort dingen leuk en prettig. Iets als Thunderbolt en USB3 zullen er echter niet op zitten, dat heeft de mini dan weer wel.

De grote vraag is hier: wat voor soort performance heb je nodig? Een Mac mini met een ssd en 8GB aan geheugen is namelijk ook een behoorlijk krachtig machientje.

Bijdrager
    maximiliaan

thanks iedereen, dan ga ik voor de Mac Mini en inderdaad bij de MediaMarkt! Thanks me daar op attent te maken, ik ben daar elk jaar te laat mee en denk dan het hele jaar wanneer is die actie nou weer:)

Bijdrager
    Soulshaker

Wel om 29 jan om 18:00 uur om precies te zijn;)

Bijdrager
    computer space

Je kunt ook bij bijvoorbeeld BCC online kopen. Die kopieren alle acties. Vorige keer zelf gedaan, was een stuk rustiger.

Probeer de 2.3 quad te bemachtigen, hoop dat het lukt voor +/- 600.

Die is dik 2x zo snel als de Pro, en een compleet nieuwe machine met USB3, Sata 6, veel snellere GPU (jazeker, de eerst Pro’s hadden nog een brakke 7300GT, hoewel die natuurlijk wel te vervangen is), RAM is schrikbarend duur voor die Pro. En je hebt een machine met op 22nm gebakken chips, ipv van 45nm (Xeon) en 90nm (Nvidia). Flinke tosti-ijzers dus.

Over de disk was ik a gequote haha!

Maar serieus: de 7300GT in de pro MOET je upgraden als je daarvoor kiest, die kaart kan eigenlijk niet meer. Die bied nog geen GPU versnelling voor video-codecs, en heeft maar heel beperkte shaders (direct x 9.0, Shader 3.0 en Open GL 2.0). De HD4000 is ongeveer 7-8 keer zo snel op de zaken die je nog kunt vergelijken, maar biedt vooral veel meer moderne shaders (DirectX 11.1, Shade model 5, Open GL 4.1 en Open CL1.2). Bovendien kan een HD4000 meehelpen met AdobeCS en FCP door OpenCL ondersteuning.

Bijdrager
    maximiliaan

ok thx, bbc lijkt me inderdaad handiger ivm drukte.

Bijdrager
    Macnido

Ik neem mijn Mac Mini altijd mee naar mijn vriendin en gooi er een hoop films op. Draadloos toetsenbordje en Magic pad. Aansluiten via HDMI op TV. Ideaal! (ook om op te werken natuurlijk)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.