30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    wouters

'Oude' iMac nog te koop?

Had ik eindelijk besloten dat ik een iMac 27 inch. van 1499 euro wilde kopen. Nu zie ik dat apple een upgrade heeft uitgevoerd waardoor de snelheid maar ook de prijs omhoog is gegaan. Weet iemand of de ‘oude’ iMac ook gewoon nog te koop is bij de premium reseller?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik denk het wel. Sterker nog, ik denk dat de Mac’s die ze nu hebben nog de oude zijn.

Bijdrager
    wouters

Bedankt voor je hele snelle reactie Waffle. (minder dan 60 sec;))

Bijdrager
    Maverick9898

Ja als ik jou was zou ik nu gaan. Vaak doen de APR’s die er met een korting uit. Ik heb een tijdje bij een APR gewerkt. Daar hadden we altijd nog oude modellen staan. Het enige is dat je geen BTO kan kopen dus het is allemaal de standaarduitvoeringen (tenzij je extra RAM wilt plaatsen bijv.).

Bijdrager
    wouters

Zo te zien hebben jullie er een stuk meer verstand van dan ik haha.
    Daarom de vraag…. de mac die ik voor ogen heb, daar kan ik de komende jaren toch wel mee vooruit. Of moet ik eigenlijk echt voor de upgrade gaan. Bedankt alvast voor antwoorden.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ligt eraan wat je in gedachten had. een Core2Duo of i5 of i7 gaan nog wel vooruit ja. Vooral de i5 of hoger, daar kan je nog jaren meer vooruit. En geheugen kan je altijd nog uitbreiden, tot een maximum van 16GB.

Bijdrager
    Maverick9898

Haha nou dat ligt eraan wat je ermee wilt doen;). Als je dat even opnoemt dan kunnen we je adviseren. Dat kunnen ze bij een APR overigens ook hoor maar het doet geen pijn om meerdere adviezen in te winnen:).

Bijdrager
    wouters

Fotobewerking (niet heel intensief) verder gebruikelijke tekstbewerking enz. Niet veel bijzonders verder.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dan voldoet een Core2Duo, maar ik zou toch voor de i5 gaan, die is net iets toekomst vaster. Verder met standaard 4GB geheugen lijkt me. Mocht je meer geheugen willen kan je later altijd nog bijplaatsen, maar voor wat je beschrijft is 4GB genoeg.

Bijdrager
    Lexis

Waar ik werk hadden we afgelopen zaterdag dat model nog, maar hij is zeer in trek…

Bijdrager
    xionix

de oude i5 uitvoering zou ik zeggen is wat beter toekomst gericht.
    zul je ook meteen meer plezier van hebben dan de core2duo.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik sluit me aan bij de vorige reacties:).

Bijdrager
    wouters

Nu jullie zo actief zijn met reageren:)
    Kunnen jullie me ook vertellen of ik Apple Care moet afsluiten? Is dat handig?
    (jullie zullen wel denken, weer zo’n niet apple -kenner;) hopelijk gaat er na morgen iets in veranderen)

Bijdrager

http://prowarehouse.nl/apple/gallery.php?ID=mb952

Hier dus.
    Zeer betrouwbaar bedrijf en ook nog eens goedkoper!

Bijdrager
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    wouters op 01 augustus 2010

Nu jullie zo actief zijn met reageren:)
    Kunnen jullie me ook vertellen of ik Apple Care moet afsluiten?

Altijd handig ja. Ik doe het altijd.

Bijdrager
    boerke

’t Probleem van Applecare is meer,
    je hebt het eigenlijk niet nodig (volgens consumentenrecht in NL)
    maar je gelijk hebben is iets totaal anders dan je gelijk krijgen.
    (daarnaast, hoeveel tijd kost je gelijk?)

Ik heb ook een 2tal jaren “geprofiteerd” van Applecare…
    Problemen werden bij mij thuis (dezelfde dag) opgelost, en zoniet (1 geval) was het toch binnen 2 dagen wel verholpen, (met thuishaal en brengservice)

Dit tegenover de normale garantie, waarbij je toch wel een maand of meer je apparaat kwijt kan zijn. En hem zelf naar de APR moet brengen.

(deze ervaring is trouwens met 1 apparaat (macpro) + 3 incidenten)
    waarbij
    1) werd opgelost door nieuwe dvd drive per post (volgende dag) (incl retourdoosje)
    2) defecte videocard die ter plaatse werd vervangen.
    3) defecte voeding, die “thuis” zou worden gerepareerd, maar niet los wou,
    daarom meegenomen, en de volgende dag s’morgens terug was.
    (het was een G5 watercooling, dus ik vermoed
    dat er wat meer aan de hand was) vastgeroest wegens lekkage oid!

Kijk voor Applecare eens op Ebay!

Maar ja! je kan er wel van uitgaan dat in 80/90% van de gevallen care sowieso niet nodig is!

Moderator
    unSOUND

Over de zin en onzin van AppleCare lopen reeds wat topics… Zoals deze:

AppleCare Protection Plan

Bijdrager
    boerke

Tja ’t blijft een loterij,
    alleen in dit geval heb je meer kans op problemen dan in de staatsloterij
    maar ’t blijft uiteindelijk nihil tegen bijna niet bestaand…..

blijf me wel afvragen hoe bv de aldi al die waardeloze compu’s en monitoren en andere
    snertapparaten toch voor 3 jaar kan garanderen zonder verlies te leiden?
    (bovendien “no questions asked/ binnen 3 jaar ingeleverd = geld terug!)

net aldaar nog een leuke canon printer/scanner gehaald voor minder geld dan de inktcassettes
    op mijn bestaande canon!

volgens mij heet dat vertrouwen hebben in wat je aflevert!

en dat kan Apple nog wel een beetje gebruiken.

Moderator
    Poezenbeest

Nou, die Aldi-computers kan je echt niet na twee jaar zonder vragen inleveren, zelfs over reparatieverzoeken wordt lastig gedaan na een tijdje.

Zie AppleCare als een soort van verzekering, een goedkoper alternatief is een zelfstudie privaatrecht en een rechtsbijstandverzekering.

Moderator
    Strifer

zo’n applecare ding biedt altijd voordelen omdat het je voor meer afdekt. het consumentenrecht biedt je ook een hele hoop alleen is het nooit een 100% dekking… plus: het werd al eerder gezegd: het recht hebben, maar het ook daadwerkelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.

wat betreft die printer die goedkoper is dan losse cartridges voor de oude… logisch, die cartridges die erbij zitten zijn OEM en zijn veel kleiner qua inhoud (bijvoorbeeld 7 milliliter vs 14 of 21!). neemt niet weg dat je weer een mooier, beter en nieuwer apparaat hebt. aan de andere kan is het natuurlijk weer wat minder voor het milieu. maar goed… mijn gevoel zegt dat de fabrikanten dit bewerkstelligen (prijsstelling) en niet zozeer de consument.

anyway, de iMac kun je her en der nog kopen. Wellicht nog met een mooie korting erbij. Als ze die niet willen geven, vraag dan om een cadeautje. Een extra product met een redelijke prijs (dus niet twv 400 euro, want dat gaat niet op natuurlijk.) is wellicht een optie.

Bijdrager
    Chorro

4GB RAM is inderdaad meer dan voldoende, ik doe zelf met mijn Macbook Pro met 2,66 gHz Core2Duo en 4GB DDR3 vrij zware fotobewerking en verder ook tekstverwerking/internet. Ik heb echt ruim voldoende aan die 4GB.

Bijdrager
    Japsuh
    Zerk op 02 augustus 2010

Nou, die Aldi-computers kan je echt niet na twee jaar zonder vragen inleveren, zelfs over reparatieverzoeken wordt lastig gedaan na een tijdje.
    Zie AppleCare als een soort van verzekering, een goedkoper alternatief is een zelfstudie privaatrecht en een rechtsbijstandverzekering.

Bij de Aldi zijn je juist heel goed met repareren. Volgens mij hebben alle Aldi apparaten standaard zelfs 3 jaar garantie.

Bijdrager
    Gerjan

Daarbij komt dat je Applecare niet gelijktijdig hoeft af te sluiten! Voorwaarde van Apple is dat het gebeurt in het eerste jaar van de “normale” garantie.

Bijdrager
    mowat

@ Boerke ,

je zegt : “blijf me wel afvragen hoe bv de aldi al die waardeloze compu’s en monitoren en andere
    snertapparaten toch voor 3 jaar kan garanderen zonder verlies te leiden?”

je zit natuurlijk wel erg te veralgemenen.
    Aldi geeft 3 jaren garantie en kan dat misschien omdat de PC’s die ze verkopen degelijk en hebben ook meestal heel uitgebreide mogelijkheden.
    Bij testen heb ik ze zelfs enkele malen als beste uit te bus zien komen in concurrentie met bekende PC namen.
    Ik gebruik dagelijks , naast mijn 2 iMac’s , al bijna 8 jaar ook een aldi computer Medion met XP . En ik ben daar eerlijk in , dat toestel heeft nog nooit een probleem gegeven .

Bijdrager
    Maverick9898

TS, als je Apple Care koopt hele belangrijke tip: koop op eBay! Veel goedkoper en het is hetzelfde. Ik heb geloof ik voor m’n iMac voor 50 euro Apple Care gekocht en ik heb de service al weleens gebruikt! Wel even kijken of de verkoper altijd levert (wat meestal zo is). Gewoon kopen en dan sturen ze je via de mail een code op. Die code voer je in en je product is voor Apple Care geregistreerd!

Bijdrager
    xionix

ik heb echter gehoord dat apple het kan zien waar je code vandaan komt en dat er veel codes afkomstig van ebay verkopers geblokt worden, volgens mij is het dan wel een risico om ze daar te kopen. Ben zelf ook op de hoogte van de eerder geposte link.

Bijdrager
    Maverick9898

ik heb echter gehoord dat apple het kan zien waar je code vandaan komt en dat er veel codes afkomstig van ebay verkopers geblokt worden, volgens mij is het dan wel een risico om ze daar te kopen. Ben zelf ook op de hoogte van de eerder geposte link.

Mijn iMac is nog gewoon geregistreerd. En Apple tracked dat bij mij niet. Ik heb die van mij van een gast uit Tokyo gekocht. Als er iets ver is dan is het Tokyo;):P. Bovendien is dat toch raar? Apple Care services zijn wereldwijd beschikbaar en kan je ook wereldwijd kopen. Als ik naar een APR in Tokyo ga en ik koop Apple Care kan ik die gewoon registreren. En is die ook geldig in Tokyo maar ook in San Francisico en in Utrecht.

Bijdrager
    MacBeer2
    unSOUND op 01 augustus 2010

Over de zin en onzin van AppleCare lopen reeds wat topics… Zoals deze:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/applecare-protection-plan/page/2#post-2012006

* KUCH *

Bijdrager
    boerke

verkouden?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.