5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    mtb

oude mac mini ( mid 2011)

Kan ik op mijn mac mini osx server zetten en vandaar uit mijn Time Machine backups regelen ? Is het dan ook mogelijk via iTunes de iPhones en iPad’s die hier in huis gebruikt worden automatisch een backup laten maken ?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  mtb.

Bijdrager
    flierefluiter

Ja

En ja (denk ik)

Bijdrager
    fred44nl

TimeMachine backups worden niet vanuit een server geregeld, maar vanuit de Macbooks zelf.
    wel kun je aan een server een externe schijf hangen, waar de backups opgezet kunnen worden.
    backups naar een Mac worden niet automatisch gemaakt, maar die moet je zelf aanzetten.

Bijdrager
    Maurits

macOS Server kan functioneren zoals een time capsule, met de opslag op de interne harde schijf, of zoals fred44nl aangeeft op de externe schijf.
    Maar de automatisering doe je in system preferences van elke Mac.

iPad’s en iPhones kunnen (zonder speciale software) alleen geautomatiseerd backups maken in iCloud, niet naar een eigen server. :(:(
    Je kan met iTunes via wifi syncroniseren (en dus ook automatisch), maar dat is toch iets anders dan backup, en elke Mac (die vaak aanstaat) kan daarvoor dienen, heb je niet specifiek macOS server nodig.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Maurits.

Bijdrager
    mtb

iPhones en iPad’ via iCloud een backup maken is ook nog een optie, mijn mac mini gebruikte ik altijd als download server en om mijn iTunes bibliotheek te beheren maar omdat ik niet meer download en mijn muziek via Spotify luister staat deze hier een beetje stof te happen en doe er niets meer mee.
    Aan de ene kant wil ik de mac mini verkopen samen met mijn iMac en dan een MacBook ( pro) samen met een nas kopen, een nas word dan gebruikt voor mijn foto’s en time machine.
    Om de mac mini een 2de leven in te blazen zou ook kunnen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.