10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    M.axx

Oude Mac kopen als "media center"

Há hallo OMT’ers,

Ik hang nu vaak een MacBook Pro aan de TV, maar nu zat ik eraan te denken om een Mac erbij te kopen om deze te gebruiken voor het afspelen van films/downloaden/internetten. Nu zou ik graag jullie mening hierover willen weten.

Ik zat zelf te denken aan een oude PowerMac, volgens mij zijn deze snel genoeg en ze zijn op marktplaats te scoren voor 100 á 150 euro. Is dit de moeite? Of zijn die prachtige kastjes al zo verouderd dat ze moeite hebben met het afspelen van HD. Wat is nou verstandig om mee thuis te komen, machines met veel RAM en Ghz?

Alvast bedankt voor jullie wijsheid!

Bijdrager
    Hortulanus

PowerMac zijn grote stroomvreters en voor 100 of 150 euro zal je vast een powermac hebben maar die kan bijvoorbeeld geen 720p of 1080p films afspelen.

Wil je dat wel dan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar een mac mini core 2 duo wil je hd films kijken.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Je wilt een Mac Mini met minstens een 9400m geïntegreerde videokaart (early 2009 en recenter), die kan heel vlotjes 720p en 1080p aan en is met XBMC ideaal als mediacenter.

alles wat ouder is kan je niks mee doen.

Bijdrager
    Maverick9898

Kan je niet beter gewoon een Apple TV kopen? Ik bedoel, die zijn 100 euro en kan je jailbreaken als je wilt.
    Een PowerMac lijkt me wel een ERG groot en oud apparaat om neer te zetten. Een Mac Mini vanaf 2009, zoals deSpaanseRente voorstelt, is dan een alternatief, maar dat is gelijk wel een stuk duurder.

Bijdrager
    computer space

Gewoon een mediaspeler kopen. Die dingen zijn 3 tientjes tegenwoordig, gebruiken minder dan 5 watt en vreten alles, van MKV blu ray rips met DTS tot VIDEO_TS mappen. En via ethernet benaderen ze alles op je NAS, of via USB van een externe HD. Ook TV’s van 300-400 euro hebben het er allemaal inzitten. Heb je ook nog uitzendinggemist, youtube etc.

Bijdrager
    deSpaanseRente
    Maverick9898 op 14 december 2012

Kan je niet beter gewoon een Apple TV kopen? Ik bedoel, die zijn 100 euro en kan je jailbreaken als je wilt.

Een PowerMac lijkt me wel een ERG groot en oud apparaat om neer te zetten. Een Mac Mini vanaf 2009, zoals deSpaanseRente voorstelt, is dan een alternatief, maar dat is gelijk wel een stuk duurder.

Een Apple TV2 kan je jailbreaken. Een Apple TV3, de huidige, niet, en daarbij zal het wellicht nooit lukken.
    Belangrijk detail lijkt mij.

Bijdrager
    Maverick9898

Dat is inderdaad een belangrijk detail, als het waar was. Er is inmiddels een beta jailbreak voor de Apple TV3. Dus het is wel gelukt;).

Bijdrager
    1984
    M.axx op 14 december 2012

Ik zat zelf te denken aan een oude PowerMac, . Is dit de moeite? Of zijn die prachtige kastjes al zo verouderd dat ze moeite hebben met het afspelen van HD. !

Je kunt er een prima media center van bouwen, Voor meer advies http://www.macosx.nl/community/topic/powermac-g5-1

Bijdrager
    KarelWillem
    Maverick9898 op 14 december 2012

…Er is inmiddels een beta jailbreak voor de Apple TV3….

Er is helemaal niks.
    Behalve een flink aantal gekken die beweren dat ze van alles voor elkaar hebben.

Anyway: het idee van een oude PowerMac als mediacenter lijkt als hobby-project leuk, maar is A: duurder dan een Apple TV, B: onhandiger dan een Apple TV, C: lawaaiiger dan een Apple TV, D: speelt minder af dan een een Apple TV.

Bijdrager
    Haike

De snelste G4’s werden ook niet voor niks “wind tunnels” genoemd. Niet lang nadat apple ze op de markt had gebracht gaven ze toe dat er wel een hele lawaaiige ventilator inzat. Ze hebben toen gratis een minder luidruchtige ven beschikbaar gesteld.

Moest je wel zelf inbouwen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.