11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    ArthurZZZ

Oude LCD iMacs goedkoper?

Sinds er nieuwe iMac’s uit zijn gekomen zijn de prijzen veel goedkoper als je kijkt naar de oudere versies van de LCD iMacs.. voor een verschil van 30? krijg je bijvoorbeeld niet alleen 100 MHZ meer maar ook 20 GB meer en 128 MB RAM meer en nog meer dingen. Ik neem aan dus dat de oudere iMac LCD’s goedkoper gaan worden… weet iemand wanneer dat zal gaan gebeuren? Ik wil namelijk weten of het slim is om nog even te wachten of om gewoon nu maar voor iets meer geld een 2003 iMac te kopen?

Bijdrager
    JeePee

De prijzen zijn al enorm naar beneden gegaan… Ik was net te vroeg… Best wel een beetje balen… Voor de prijs die ik betaald heb, had ik nu de duurste gehad en dan was ik nog 150 euro minder kwijt geweest!!

Dus ik zou niet verwachten dat de prijzen nog meer gaan zakken, dat is al gebeurd. De mijne is 350 euro goedkoper geworden en dat vind ik een boel geld…:cry:

Bijdrager
    Stof

Ik had ook verwacht dat de 2002 iMacs met de introductie van de nieuwe versie wel veel goedkoper zouden worden. Dat valt helaas tegen. Ik zag bijvoorbeeld bij MacHouse dat de oude 17″ maar €100 ex.btw goedkoper is dan de nieuwe. Da’s natuurlijk veel te weinig als je het verschil in specs ziet.

Net zo zit er €100 ex.btw tussen de nieuwe 800MHz 15″ en de oude 700MHz 15″. Voor die €100 minder mis je wel 100MHz, 128MB, 20GB, 16MB videogeheugen . Dat zou m.i. toch wel een verschil van meer dan €100 moeten zijn.

Mijn advies aldus: Koop gewoon het nieuwe model, vooral als het om de 17″ gaat (daar is het verschil het grootst).

P.S. Misschien zijn er andere dealers die wel een flinke prijsverlaging hebben doorgevoerd voor de oude iMacs. Als iemand er één weet, laat het ons horen!

Bijdrager
    ArthurZZZ

Mijn oma wordt binnenkort 80 jaar en wil zichrzelf een iMac kado geven!! De enige vereisten zijn: Een iMac LCD!! Speakers.. een DVD speler en minstens 256 MB RAM (desnoods er bij kopen natuurlijk). Daarom heb ik dus deze thread geopend. Ik ben benieuwd welke iMac jullie het slimst vinden om te kopen.. ik denk toch de nieuwe iMac 800 MHZ. Die is namelijk 60? duurder dan een oudere iMac maar je krijgt er toch 100 Mhz en 20 GB meer voor. Alleen nu is ook nog het probleem naar voren gekomen, waar mijn oma de iMac moet kopen? Ze heeft geen auto en kan hem dus niet zelf wegbrengen als er iets mis mee is en daarom is het handig om hem bij Dixons te kopen, maar daar hebben ze nu alleen nog maar de oude iMacs. Mijn oma (eigenlijk ik, want ze heeft er zelf geen verstand van:wink: ) twijfelt dus nu tussen de Apple Store, omdat die toch de beste service hebben!! of Dixons.. Wat zijn jullie ervaringen met de Dixons? Op het moment geef ik mijn voorkeur aan de Apple Store, omdat ze daar wel de 2003 iMac hebben..

Dank!

Bijdrager
    Tjerker

Bij Dixons hebben ze er de ballen verstand van… en bij de AppleStore moet je errug lang wachten. Mijn iMac zou binnen een week bezorgd worden, maar het duurde uiteindelijk 3 weken. En als je belt om te bestellen heb je zo iemand aan de lijn, maar als je wilt weten waar ie blijft sta je uren in de wacht. Zucht.

Bijdrager
    HSL
    ”Tjerker”

Bij Dixons hebben ze er de ballen verstand van… en bij de AppleStore moet je errug lang wachten. Mijn iMac zou binnen een week bezorgd worden, maar het duurde uiteindelijk 3 weken. En als je belt om te bestellen heb je zo iemand aan de lijn, maar als je wilt weten waar ie blijft sta je uren in de wacht. Zucht.

mijn vriendin had haar eMac via de apple store besteld, en had hem twee dagen later in huis.. er is nu wat mis mee, en dat was ook zo opgelost..

en als je oma hem bij de dixons zou kopen dan heeft ze nog steeds een probleem als er iets mis mee is, want dixons heeft geen reparatie centrum, en daar moet je hem dan zelf naar toe brengen…..
    mac house lijkt mij ook geen optie, want dan krijg je echt 0,0 service..

applestore is ook nog eens het goedkoopst, (je kent vast wel iemand die studenten korting kan regelen!!)

Groeten Harold

Bijdrager
    ArthurZZZ

Bedankt.. dit is denk ik toch wel doorslaggevend, vooral dat verhaal over Dixons dat je het alsnog zelf weg kan brengen heb ik veel aan! Bedankt.

Bijdrager
    HSL

het is ook zo dat als je applecare er bij neemt dat hij dan altijd gratis opgehaald en gebracht wordt als er wat mis is met de mac!!

kost geloof ik rond de 200 euro!!

Harold

Bijdrager
    JeePee

Mailamac is absoluut de goedkoopste en met AppleCare zit je 3 jaar lang perfect!!

Bijdrager
    HSL
    ”JeePee”

Mailamac is absoluut de goedkoopste en met AppleCare zit je 3 jaar lang perfect!!

meestal is Apple Store Online goedkoopst (i.e.g. met studenten korting..)
    en je hebt het vaak sneller dan mailamac, want die hebben niet altijd alles op voorraad. ik koop wel veel bij mailamac, maar geen computers!!

HS-L

Bijdrager
    JeePee

Tja, studentenkorting, daar kan ik niet meer tegenop…:? :wink:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.