15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    BusterMan

Oude iPhone

Mannen,

ik heb van iemand een oude iPhone, ik denk de 1e generatie, of ik die kan jailbreaken.
    Wil ik best proberen, maar met SIM erin zegt iTunes

Terwijl mijn SIM gewoon werkt. Nu kan ik dus die iPhone niet eens in om wat dan ook te doen.
    Hij blijft het ‘connect to itunes’ symbooltje tonen. Recoverymode heet dat toch?

Is de SIM te nieuw?

Anyone?

Dank alvast

Bijdrager
    BusterMan

geeft plaatje niet weer, hmmm

iTunes zegt dus:

De SIM-KAART in deze iPHONE wordt niet ondersteund.
    Alleen compatible SIM-kaarten van een bevoegde leverancier…blablabla

Mijn SIM is T-Mobile, doet het ook, en heb zelf een 3GS JB

Bijdrager
    Hailstorm

De eerste generatie iPhone is nooit in Nederland gelanceerd, dus herkent deze T-Mobile niet als bevoegde leverancier…

Bijdrager
    Maverick9898

Misschien in DFU-mode opstarten? Dan wordt alles gereset en dan werkt misschien de SIM-kaart weer. Als je een 1e generatie hebt dan heeft ie een aluminium achterkant met onderaan zwart. Die heb je in Nederland nooit kunnen kopen.

Bijdrager
    prullenbak

De eerste generatie iPhone is nooit in Nederland gelanceerd, dus herkent deze T-Mobile niet als bevoegde leverancier…

Niet helemaal waar. T-mobile wordt wel herkend, aangezien de software sinds 3.0 (dacht ik) tot de laatste update voor dat apparaat, precies hetzelfde is als de 3G. Dat was bij mijn (inmiddels helaas gejatte) oude iphone wel zo.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik wou net zeggen. Zou in principe wel moeten werken. Zolang een telefoon sim-lockvrij is en hij gewoon Tri-band ondersteund zou hij elke sim-kaart wel aan moeten kunnen nemen.

Bijdrager
    BusterMan

Dank voor de reacties,

ja is inderdaad aluminium achterkant en onderaan zwart, dus wellicht import.

Maar ik kan dus niet achterhalen welke software er op staat.

Hoe start je in DFU mode op?

heb ‘m al gereset middels de 2 buttons ingedrukt houden.

Bijdrager
    Buzzin Hornet

Je moet hem jailbreaken en unlocken voordat die iets gaat doen, die toestellen zijn nooit simlock vrij verkocht maar wel eenvoudig te jailbreaken en unlocken via de bekende wegen.

Bijdrager
    Maverick9898

Hoe start je in DFU mode op?

Good old Google….

Bijdrager
    BusterMan

“” Buzzin Hornet 17 minuten geleden #
    Je moet hem jailbreaken en unlocken voordat die iets gaat doen, die toestellen zijn nooit simlock vrij verkocht maar wel eenvoudig te jailbreaken en unlocken via de bekende wegen. “”

ja da’s dus het probleem; hij blijft connect to itunes symbooltje zien en accepteert de SIM niet.

Hoe kan ik ‘m dan jailbreaken & unlocken ‘via de bekende wegen’ ?

Bijdrager
    indra

Ik heb mijn moeder mijn oude iPhone gegeven dus ook deze de 1ste gen. en ik heb hem gewoon geunlockt. Dus het is gewoon mogelijk.

Ik denk dat er 3.1.3 opstaat. Deze guide heb ik volgend mij gebruikt. Dan unlock je de telefoon en jailbreak je hem ook meteen dan zou hij de simkaart wel kunnen lezen. Maar de vraag is dus welke software er opstaat.

Succes als je vragen hebt dan laat het maar horen

Bijdrager
    queenfan

Als het de iPhone 1 is (vor het gemak) met een aluminium achterkant waarbij het onderste gedeelte zwart plastic is dan moet je deze jailbreaken en unlocken.

Zie hier voor meer info: http://forum.iculture.nl/f14/iphone-jailbreak-unlock/f65/jailbreak/53982-custom-3-1-3-firmware.html

Bijdrager
    Oppie

Maakt geen biet uit of dat sim-kaartje erin zit of niet, hij is gewoon te JB-en en unlocken.
    Op de site hieronder staan alle handleidingen, en als je het daarmee niet lukt, dan ben je af, ga je naar de gevangenis en ontvangt geen 200 gulden (ja, ja, ik ben oud…):
    http://www.iclarified.com/entries/index.php?caid=2&scid=11

NB: voor de iPhone 2G (dus die van jou), kun je o.a. deze methode gebruiken:
    http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4255

Bijdrager
    BusterMan

Dank mannen!

Ik ga er mee aan de slag.

Keep you posted

mzl

Bijdrager
    BusterMan

Late Re: maar alsnog bedankt voor de tips, de goeie zat erbij en het oude barrel is weer gekraakt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.