9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Nana

Oude iPad voor de kinderen?

Tot nu toe hebben wij nooit een iPad in huis gehaald. Inmiddels is toch de tijd aangebroken dat het wel handig is voor de kinderen (5 en 9). Ik wil eigenlijk een wat ouder model, waar ze nog wel wat snelle spelletjes op kunnen  spelen en waar ik mijn mail op kan lezen. Verder geen eisen, geloof ik. Hebben jullie advies? Wat is een goed, niet al te bejaard instapmodel?

Alvast veel dank!

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zou er een nemen waar de aankomende iPadOS 14 versie op ondersteund wordt.

https://www.iculture.nl/ipados/ipados-14/

Dwz iPad 5 (2017) of nieuwer.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    polansky

Zou ik toch een nieuwe nemen.
    Een instapmodel is dan in principe goed genoeg.
    Sneller dan een oude, maar vooral toekomstbestendiger en geen problemen dat apps ineens niet meer zouden werken. Bovendien veiliger in het gebruik en kun je zeker een jaar of 5 vooruit. Anders zit je volgend jaar of het jaar erop alweer met het probleem dat hij niet meer wordt geupdate.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door polansky.
    Bijdrager
    Kuifje_007

Welke iPad je ook gaat nemen, raad ik je speciale kinderhoes om de iPad te beschermen tegen vallen.

Het maakt je iPad wel flink dikker maar ja, beter voorkomen dan genezen.

Je kan tevens ook beschermglas erop leggen, weeral extra bescherming.
    <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Bijdrager
    RW076

Ik zou een iPad mini nemen. De andere zijn vaak net te groot voor kinderen, en groter is helaas ook vaak sneller stuk na vallen. Rubbere hoes er omheen met handgrip aan de achterkant en hoppa gaan met die banaan. Ohja, en neem er ook een abbo op Apple Arcade op, scheelt weer indoctrinatie door (ongepaste) reclame en gezeur om geld voor diamanten.

Bijdrager
    SvS

Zelf zou ik geen mini nemen, dat is niet zo prettig werken met games als met normale iPad. Gewoon iPad 2019 of iPad Air 3.

iPad Air 2 is bijna uitgefaseerd, krijgt dadelijk nog een laatste grote iPadOS update, maar is al van 2014!

Hier is iPad 3 uit 2012 (en mini 2) nog steeds in gebruik! Wel niet meer zo intensief als toen en het is merkbaar trager. Maar voor streamen werkt het nog steeds goed. We hebben toen ook tijdlang een kinderhoes gebruikt, plus glasprotector. Nooit is iPad stuk gegaan. Wegens leeftijd van je jongste is dat te aanbevelen. Ik zou dus niet op koopjesjacht gaan bij oudere modellen, maar voor iPad 2019 (128gb) of Air 3 gaan.
    Apple Arcade + controller en ze hebben er uren plezier aan.

Bijdrager
    Nana

Wat is dit toch een fijn forum. Iedereen hartelijk dank.

Ik denk dat het een iPad 2019 wordt, mèt hoes en Apple Arcade. Wel wat duurder dan ik in gedachten had, maar misschien is goedkoper in dit geval uiteindelijk minder duurzaam. We zorgen gewoon dat hij lang mee gaat.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.