10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    rolfdim

oude Imac start niet meer op

Nieuw probleem met oude Imac (G3 met transparante achtergrond):
    hij begint wel met de start, het lichtje van de aan/uit gaat aan, de bijbehorende start-up geluiden zwellen aan maar na 10 seconden zakt hij weer in een coma. Je kan dan een paar keer herstarten met hetzelfde effect en daarna blijft hij in een diepe coma waarbij ook de harde reset knopjes aan de zijkant niets meer uitrichten. Het aan/uit lampje blijft wel branden en je hoort een zacht gebrom maar verder zit er geen leven meer in. Het enige wat effect heeft is de stekker eruit, even wachten en dan weer opstarten maar dan begint het verhaal weer van voren af aan. Opstarten van rebootable disc heeft ook geen zin, hij zakt na het begin weer in een diepe coma. Istie rijp voor de sloop of is er nog hoop?????

hellup!

Bijdrager
    KNARFVries

Lijkt op defect logic board
    merk in je verhaal dat er ook geen beeld komt
    waarschijnlijk het gedeelte dat beeld verzorgt is defect

Greetz Knarf

Bijdrager
    Bigs

Toevallig ontstaan na het installeren van OS X? Dan is het inderdaad wat Knarf hierboven zegt

Bijdrager
    rolfdim

Het is een ouwe Imac van een vriend die nog op 9.1 draaide en steeds meer problemen kreeg met internetten etc, was nooit onderhoud aan gepleegd dus ik heb aangeboden hem te helpen want hij heeft er al helemaal geen verstand van. Ik heb wel geprobeerd om OSX te installeren maar dat lukte niet want hij gaf direct in het begin al aan omdat hij iets “miste” voor de installatie, en sindsdien is het inderdaad misgelopen…

Bijdrager
    rolfdim

en inderdaad geen beeld, alles blijft zwart

Bijdrager
    Applemoes

Moet je voor een iMac G3 niet eerst een hardware update doen voor je OS X kunt installeren?

Bijdrager
    rainman

heb je hier aan gedacht :

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86117

Je Imac kan overlijden als je de firmware niet eerst update !!!!

Zie ook :
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75130

Bijdrager
    rolfdim

mmm, dat had ik dus even over het hoofd gezien, maar inmiddels heb ik hem weer zover aan de praat dat hij weer opstart maar nog geen beeld geeft (zwart dus) en hier heb ik meer over gelezen. Ga ik even verder zoeken. Bedankt voor alle tips & advies!

Bijdrager
    macpro
    Bijdrager
    rolfdim

Gelukkig was de boel nog te redden, bedankt allemaal voor de info:D !!!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.