6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

oude ibook opnieuw installeren

Iemand heeft me een oude ibook (welke versie weet ik nog niet) gebracht waarvan het wachtwoord zoek is. Opstarten lukt dus niet en ik dacht dat de eenvoudigste oplossing was via de leopard installatie dvd (ja, leopard) wachtwoord te resetten of eventueel opnieuw te installeren. Maar dat lukt niet.

Wat geprobeerd?
    Opstarten met c ingedrukt. De ibook start op vanaf de diskdrive, maar er komt geen eind aan dat wieltje.

Opstarten met option. Omdat ik dacht dat er wellicht iets niet goed is met de diskdrive, leopard op een usb gezet, maar er komt geen usb in beeld na option-boot. Wellicht is de usb met 16gb te groot voor dit beestje. Wel de dvd komt als opstartoptie, maar als ik dat kies, zit ik weer met dat wieltje.

opstarten in single user mode en de bijbehorende oplossing voor het resetten van een admin password geprobeerd. Maar na deze regel:
    launchctl load /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.DirectoryServices.plist

krijg ik de melding dat er niets te laden is.

Nu weet ik het niet meer. Iemand ideeën, of dan toch maar aan de persoon melden dat het echt tijd is voor een MBP.

groet,

Jos

Bijdrager
    mhrenes

iBook’s kunnen niet van USB opstarten bij mijn weten.

Misschien is de Combo drive van de iBook defect, wat je nog zou kunnen proberen is de iBook in target disk mode op starten (T-toets ingedrukt houden tijdens opstarten). Dan de iBook met een firewire kabel verbinden met een andere PowerPC Mac en vervolgens proberen om Leopard (of Tiger) te installeren op de harde schijf van de iBook.

Moderator
    unSOUND

Je hoeft niet eens perse een andere PPC Mac te hebben, als je de andere Mac laat opstarten in Target mode kun je de Superdrive van die machine gebruiken als FireWire DVD drive.

Bijdrager
    stel maar

Als je de iBook openklapt staat er dan “iBook” of “iBook G4”?
    Als er alleen iBook staat is het een G3 en daar kan geen Leopard op.

Bijdrager
    josephusjg

hmm, het is een ibook, er staat geen g4, maar er zit leopard op. Tenminste, dat is me verteld. Nou ja, het ding is ook niet van mij, ik probeer alleen maar te helpen. In ieder geval, bedankt voor jullie hulp. Ik ga het proberen met target mode.

groet,

Jos

Bijdrager
    josephusjg

target werkt ook niet. Hetzelfde wieltje. Toch eens kijken of het wel leopard is en anders tiger installeren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.