5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    eacx

Oude harde schijf als externe harde schijf gebruiken

Een maand geleden heb ik water over m’n MacBook Pro laten vallen en die was toen aardig total loss. Ik heb inmiddels een nieuwe Pro en m’n oude harde schijf in een behuizing geplaatst zodat ik deze kan gebruiken als externe harde schijf. Nu heb ik niet zoveel (zeg maar rustig geen) verstand van hardware en vroeg ik me af of ik de programma’s en dergelijke die nog op mijn schijf staan, en die ik uiteraard niet meer gebruik, kan verwijderen. Met andere woorden: kan ik m’n oude harde schijf helemaal leegmaken en gebruiken als opslag of kan dat niet?

Bijdrager
    Maurits

ja dat kan, koop een kastje zoals bijvoorbeeld deze https://www.alternate.nl/ICY_BOX/ICY_BOX+IB-268StU3-B,_externe_behuizing/html/product/1081383/?tk=7&lk=9293
    (deze kon ik snel vinden, zoek zelf iets vergelijkbaars)
    en bouw je harde schijf (SATA 2,5″) in

Inactief
    Anoniem

Hij heeft al een kastje:)

Bijdrager
    Dick de Roos

Ja dat kan.
    Ik heb mijn”oude” 2,5″ schijf in een kastje geplaatst; gewist en gebruik hem (haar?) nu als opslag, resp. werkschijf.
    Dat werkt prima.
    Hou er wel rekening mee dat de schijf niet nieuw meer is en dus ieder moment de geest kan geven.
    Overigens geldt dat laatste voor alle schijven.
    Ergo: zorg dat de bestanden van deze schijf ook elders staan.

Bijdrager
    computer space
    eacx op 27 oktober 2013

Een maand geleden heb ik water over m’n MacBook Pro laten vallen en die was toen aardig total loss.

Vreemd, moet ie wel tegen kunnen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.