6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    steene

oude gezette poster look

Hallo,

Ik heb een idee voor school en voor dat idee moet ik een poster ontwerpen die zo goed mogelijk lijkt op een gezette poster. Daarmee bedoel ik een poster uit de tijd toen typografie nog gezet werd met behulp van loden letters.

Voorbeelden of tips daar ben ik dus naar op zoek… en “so far internet en bibliotheken haven’t been very helpfull yet”.

Alvast bedankt

Bijdrager
    earnst jelke

De bibliotheek? Of een museum? Als je de tijd kunt vinden raad ik je aan om naar Bremen te gaan. Het Neues Museum Wesenburg Bremen heeft een zeer grote collectie drukwerk van kunstenaars (archive of small press & communication) dat echt zeer de moeite waard is. Ik heb hier de catalogus maar die heeft helaas geen isbn nummer, sorry.

Bijdrager
    Nietzman

Duik de archieven in, dat is een goudmijn voor mensen met een beetje interesse in typografie. ;).

Bijdrager
    iJoost

Bijdrager
    Roberta
    ”steene”

Hallo,

Ik heb een idee voor school en voor dat idee moet ik een poster ontwerpen die zo goed mogelijk lijkt op een gezette poster. Daarmee bedoel ik een poster uit de tijd toen typografie nog gezet werd met behulp van loden letters.

Voorbeelden of tips daar ben ik dus naar op zoek… en “so far internet en bibliotheken haven’t been very helpfull yet”.

Alvast bedankt

Dat soort poster met grote letters werd overigeens gezet met houten letters.
    Tot voor kort nog gebruikt in Ierland en Schotland.

Bijdrager
    hansman

Ja, houten letters en kraalrandjes.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.