14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    jakeh

Oude generatie MacBook Pro goede koop?

Mijn vriendin heeft een laptop nodig en een vrij bescheiden budget, dus ze wil gaan voor de MacBook Pro 13 inch voor 1150 euro. Ze zal de laptop gebruiken voor werk : dus vooral internet, word, iCal etc. Geen grafische kwesties.

Maarrr nu is er plotseling deze aanbieding van iCentre

http://www.icentre.nl/op-op-macbook-pro-13-intel-core-i5-2-3ghz-internationale-versie

De 2.3 ghz internationale versie. Onder specs staat :

“4GB / 320GB / Intel HD Graphics / SuperDrive / Thunderbolt / SDXC card slot

(Vorige generatie MacBook Pro)”

Die is te koop voor 1000 euro. Wat vinden jullie, is er een groot verschil tussen de nieuwe en oude versie? Is het alleen het verschil van 2.3 en 2.4 ghz?

Bijdrager
    Sanjeev

In de laatste versie is ook de hardeschijf groter, als dat niet van belang is zou je toch beter 150 euro kunnen besparen.

Bijdrager
    bartje

Je zal niets merken qua prestaties.

Bijdrager
    jakeh

@ Bartje en Sanjeev, dank!

Bijdrager
    jakeh

En laatste vraagje, wat maakt het uit dat het een internationale versie is?

Bijdrager
    juwlez

Ik zou het niet doen. Ik heb de late 13 mbp gekocht voor 1013 euro telefonisch bij Apple. Ken je niet toevallig iemand die studeert op de Universiteit?

Bijdrager
    Maverick9898

Je studeert aan de universiteit.

De internationale versie zal vooral met het toetsenbord te maken hebben.

Bijdrager
    jakeh

Hmm een toetsenbord moet natuurlijk wel gewoon QWERTY zijn. Anders valt er niet mee te werken.

En valt er via de universiteit korting te krijgen bij apple dan?

Bijdrager
    Maverick9898

Ja die zal wel QWERTY zijn, maar volgens mij is de International versie gewoon de US versie (al weet ik dat niet zeker). De vorm van bepaalde knoppen zijn dan anders. Dat heb ik ook bij mijn computers, omdat ik dat fijn vind.

Ja, want je kan onderwijskorting krijgen bij Apple. Je hebt ook Apple-on-Campus, dan krijg je vaak nog meer korting dan de normale onderwijskorting van 7 procent. Ik kreeg bijvoorbeeld 10 procent korting;).

Bijdrager
    juwlez

Jepp, had m’n late mbp 13 gekocht voor 1013. ipv de regulieren 1048 ofzo studentenkorting.

Bijdrager
    Thomasjwz

Ik heb de MacBook van de bovenstaande link laatst ook besteld en ben er heel erg tevreden over.

Het enigste verschil tussen de normale macbook pro 13″ en een internationale macbook pro 13″ is dat er bij de internationale een engels talige handleiding bij zit(als je het een handleiding kan noemen) Voor de rest is deze precies het zelfde.

Bijdrager
    Thomasjwz

Als er een Amerikaans toetsenbord op de computer zou zijn dan zou dat trouwens worden aangegeven met US Keyboards, en dat zijn hier in Nederland alleen maar zo genaamde CTO’s (Custom to order)

Bijdrager
    Maverick9898

Okay dan had ik die dus mis!

Bijdrager
    Haike
    Thomasjwz op 13 februari 2012

Ik heb de MacBook van de bovenstaande link laatst ook besteld en ben er heel erg tevreden over.

Het enigste verschil tussen de normale macbook pro 13″ en een internationale macbook pro 13″ is dat er bij de internationale een engels talige handleiding bij zit(als je het een handleiding kan noemen) Voor de rest is deze precies het zelfde.

En aangezien je de hele handleiding voor dezelfde machine, ook in het nederlands op de support pagina kan vinden, en kan downloaden, hoeft dat dus ook geen belemmering te zijn..:smile:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.