20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Moderator
    unSOUND

Oude G4 upgraden?

Ik ga volgende week mijn tweede Mac kopen, een Powermac G4 / 400, AGP graphics [of zoiets].

Ik heb al eens eerder gelezen dat je die een beetje kunt upgraden, maar hoe gaat dat in zijn werk? Ik weet helemaal niets van de binnenkant van zo’n gevaarte, dus ik hoop dat het niet te moeilijk, en te duur is…

[ik heb al een eerder topic hierover gelezen, maar de handelingen zelf kwamen niet echt aan bod]

Bijdrager
    HSL

als je fatsoenlijk OSX wil draaien zou ik eerst een nieuwe Videokaart kopen,.. een ATI RAdeon 9000 PRO of een 8500,.. (8500 is sneller met spelletjes en 900 is 1% sneller in photoshop ofzo..)
    daarna zou ik 4x512MB ram modules bestellen zodat hij lekker helemaal vol zit. een andere Harde schijf,.. ik heb zelf een 120GB met 8MB cache en 7200 RPM erin gezet (kostte geloof ik rond de 150 euri’s). en dan kan je later altijd nog de processor upgraden,.. maar RAM, HD en VIDEOKAART zijn belangrijker.. (vooral de laatste)

HS-L

Moderator
    unSOUND

Ram en HD had ik al aan gedacht, maar die videokaart niet, gaan we eens nakijken… [ps: is zo’n ding lastig te vervangen?]

Bijdrager
    HSL

nee is heel makkelijk, en dan kan je tenminste genieten van QuartzExtreme in OSX.. dan gaat alles wat soepeler..

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk een echte switchers-vraag, maareh:

wat is QuartzExtreme? :oops:

Bijdrager
    HSL

eh hoe zeg je dat,….
    kijk hier

:D

Moderator
    unSOUND

Je had het niet makkelijker kunnen zeggen…. bedankt!

nu dus verder sparen voor de upgrades… :lol:

Bijdrager
    bmwk100rs

Compatible geheugen voor Apple G4 400 AGP

Artikel Omschrijving Prijs

DA-MO-G4100-64 Dane-Elec 64 MB Dimm Apple € 27,-

DA-MO-G4100-128 Dane-Elec 128 MB Dimm Apple € 50,-

DA-MO-G4100-256 Dane-Elec 256 MB Dimm Apple € 94,-

DA-MO-G4100-512 Dane-Elec 512 MB Dimm Apple € 96,-

Apple G4 400 AGP specificaties

Maximale hoeveelheid geheugen 1.5 GB

Aantal geheugenslots 4

[/b]

Bijdrager
    HSL

nee hij ondersteund 2GB in OSX,..
    in OS9 ziet hij maar 1.5 GB maar in 10 ziet hij 2GB (je hebt 4 slots)

Bijdrager
    jonnie

Weet nie of k het hier mag neer zetten, maar ik heb nog een radeon 8500 mac edition te koop. voor 150 euro ie de jouwe unsound.

groet

Bijdrager
    SvS

Heb onlangs mijn G4/400 agp uitgebreid met 120 gb 7200 rtm van Maxtor en 512 mb ram (nu 1 gb) en het draait nu stuk vlotter. Dit zijn inderdaad goede investeringen, ja!

‘k wil het nu superdrive van maken, ipv dvd-rom.
    Is Pioneer A05 een goede keus??
    Bij Mediamarkt zag ik hem liggen voor 199 euro, is dat geen buitenkans??
    Waar mij om gaat is dat iDVD gebruikt kan worden!

Bijdrager
    Outragemac

[edit]dubbelpost[/edit]

Bijdrager
    Outragemac
    ”Susanne”

Heb onlangs mijn G4/400 agp uitgebreid met 120 gb 7200 rtm van Maxtor en 512 mb ram (nu 1 gb) en het draait nu stuk vlotter. Dit zijn inderdaad goede investeringen, ja!

‘k wil het nu superdrive van maken, ipv dvd-rom.
    Is Pioneer A05 een goede keus??
    Bij Mediamarkt zag ik hem liggen voor 199 euro, is dat geen buitenkans??
    Waar mij om gaat is dat iDVD gebruikt kan worden!

Ik heb een vrijwel indentieke configuratie.
    Onlangs de DVD-ROM vervangen door een Pioneer A-05. Het is dezelfde drive als Apple er in stopt, en wordt ook door DVDSP geaccepteerd. Ik verwacht dus ook geen problemen met iDVD.
    En 199 Euro is geen verkeerde prijs!

Bijdrager
    Outragemac

Mijn G4 is oorspronkelijk een 400 Mhz BTO model met 256 MB, een dual ATTO LVD Ultra2 SCSI controller en 18 GB 10.000 rpm drive.
    Later 2x 512 MB bijgeprikt en een Maxtor 120 GB IDE 7200 rpm.
    Denk nu aan een Sonnet 1 GHz CPU upgrade. Niet goedkoop, maar toch de voordeligste manier om meer CPU kracht te krijgen.
    De G5 komt er volgend jaar wel als het nieuwe PC Prive Project van start gaat, en hopelijk is de G5 “middenklasser” dan inmiddels een Dual machine…

Moderator
    unSOUND

Voorlopig hoef ik niets te kopen, ik heb net mijn broer gebeld [daar is hij nu van], en er zit al een andere kaart in. extra RAM en een 7200 rpm Harddisk had hij er ook al ingezet…

ik vind hem echt steeds aardiger! :lol:

Bijdrager
    HSL

hahaha,.. weet je ook wat voor kaart?

Moderator
    unSOUND

Nee, maar hij had hem wel aangeschaft vanwege die reden die jij zelf al noemde: QuartzExtreme… dus ik ga er stiekem wel van uit dat dat wel in orde is.

Maar met een beetje mazzel heb ik hem nog voor het weekend, dus dan weet ik meer.

Moderator
    unSOUND

Het heeft iets langer geduurd dan we hadden gehoopt, maar ze is er!!!

Ons derde kindje: Powermac G4 AGP graphics.

Hij is terecht gekomen in ons gezinnetje met als zus een iMac flatpanel 800 Mhz. en als oude broer een powermac 7500 100 Mhz.

Vader en moeder maken het goed, hebben alleen wat steken in de portemonnee… auw.

Bijdrager
    Torz

Als je meer processorkracht wil kan ik je de gigadesigns upgrade aanraden.in verschillende snelheden.+100mhz gratis overclock via switches.
    Veel Ram is aardig ,maar op een ggeven moment heb je gewoon botte rekenkracht nodig.Zeker met spellen.
    De 1 gig geeft zeker een forse verbetering.

zie: http://www.gigadesigns.com

Moderator
    unSOUND

Ik zal er eens induiken, maar hij is niet echt aangeschaft voor zwaar werk… eerder als tekstverwerker en server voor de andere Macs…

Maar ik ga toch eens kijken, bedankt! :wink:

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.