One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » Oude G4 Mac Mini en high-resolution audio?

Oude G4 Mac Mini en high-resolution audio?

Profielfoto van wacon

wacon op 21 september 2017 #

Als muziek/iTunes/server heb ik al vele jaren een intussen zowat antieke Mac Mini.
Power PC – 1.25GHz – G4 – Versie 10.5.8 met 1GB DDR SDRAM – iTunes 10.2.2(12)

Feitelijk doet deze G4 Mac Mini niets anders dan muziek naar mijn NAD voorversterker
doorzetten. Doet het altijd, zonder storingen. De oude iTunes versie 10.2.2(12) heeft de
‘Coverflow’ nog maar vooral draait Volume-Logic mee op de achtergrond. Dat zorgt
ervoor dat het output volume/gain in real-time gelijk wordt. Als je dat subtiel(laag) instelt
werkt dat perfect. Helaas niet meer werkend te krijgen op recente Macs en nieuwe iTunes.

So far so good! Best bijzonder een zeker 10j oude computer die het gewoon blijft doen.
Nu vraag ik me af of er een mogelijkheid bestaat om op zo’n oude G4 high-resolution te
kunnen afspelen? Volgens de audio/midi instellingen is een hogere resolutie audio in te
stellen, maar zal niet via iTunes werken neem ik aan?

Heb nog modernere Intel Mac Mini en 2x MacBook(Pro’s) die de taak kunnen overnemen,
maar omdat de Mini het al zo lang trouw blijft doen laat ik deze graag nog even meedraaien.

Profielfoto van computer space

computer space op 21 september 2017 #

Met een Firewire interface kan ie 192k/24 aan.

Profielfoto van wacon

wacon op 22 september 2017 #

@computer space
Dank je. Ga ik zoeken naar die mogelijkheden

Profielfoto van computer space

computer space op 22 september 2017 #

Je kunt bijvoorbeeld zoeken naar een Firefly 302 op MP.

Profielfoto van wacon

wacon op 22 september 2017 #

@computerspace
Staat er idd ééntje op Marktplaats. Dank

Over dit topic

Gestart op 21 september 2017 door wacon

Laatste reactie door wacon

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?