5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jkazius

Oude G4 iMac speakers op nieuwe Duocore iMac?

Is er een mogelijkheiod om mijn oude speakers die ik op mijn G4 iMac had aangesloten op mijn nieuwe duocore iMac aan te sluiten? Het gaat om de bolletjes speakers die in de jack plug ook een ijzeren ‘voedingsring’ hebben zitten…

Bestaat er iets als een kabeltje dat je ertussen kan zetten of moet ik gewoon nieuwe speakers kopen?

Bijdrager
    Juch

t lijkt me dat als het gewoon een jack-connector gebruikt het op de iMac ook werkt….

Bijdrager
    jkazius

Nee, het gebruikt dus geen gewone jack connector, maar een speciale jack connector die ook de voeding vanuit de mac regelt, zodat er voor de speakers geen ectra stekker in het stopcontact hoeft….

Bijdrager
    Esquare

Dat kan (o.a.) met een iFire (eigenlijk een mini-versterkertje dat je aan een FireWire-poort hangt). Het ding wordt niet meer gemaakt, maar je ziet ze nog wel eens op eBay e.d.

Bijdrager
    Petje

Ik gebruik de ifire daarvoor., maar ik vind de prijs belachelijk, dat ik beter had kunnen gaan voor een setje nieuwe speakers. Zo goed zijn die bolletjes helemaal niet, en helemaal niet als je geen subwoofer erbij aangesloten hebt.
    Ik heb thuis een setje van creative die in 10 verschillende kleuren te krijgen is, en een aparte subwoofer, is 10x beter geluid dan de bolletjes en ik heb de passende witte genomen omdat die perfect passen bij mijn imac. Was voor ongeveer 80 euro klaar.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.