8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mefait

‘Oude’ emac 700mhz of nieuwe mac mini 1,5ghz of..?

Mijn imac g3 400mhz is overleden. Dus is het tijd voor een nieuwe computer. De computer werd voornamelijk gebruikt voor het bewerken van foto’s met adobe photoshop cs, soms een project met imovie en veel internetten. Wat is wijsheid? Een emac g4 met 700mhz of een nieuwe mac mini intel core solo 1,5ghz of iets anders?

Bijdrager
    mvdenberg

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar als de G3 400Mhz prima zijn werk deed, zou ik voor een 700 Mhz machine gaan: je houdt dan lekker geld over zodat je daar weer iets anders van kan kopen!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Voor Photoshop zal de neiuwe Mac Mini het niet zo snel doen omdat dit programma nog niet universal is. Maar wellicht zal je toch dicht zitten bij de snelheid van een G4 700 Mhz..

Bijdrager
    Mefait

Het geld is het probleem niet. Met het oog op de toekomst is de mac mini denk ik beter? Dus photoshop draait nu wel op de mac mini, maar dan nog niet optimaal?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Inderdaad.

Bijdrager
    trabant

Ga voor de krachtigste machine die je kunt betalen. Omdat je CRT gewend bent, hoeft een actueel TFT-scherm geen thema te zijn: dan heb je veel beeld voor weinig. Een gebruikte 20″ CRT monitor heb je tegenwoordig al voor een paar tientjes. Een vrijwel gratis 17″ is dan ook geen waanbeeld. Al is het wel zo wijs om een monitor te nemen die maximaal drie jaar oud is.

Wel eerst even onderzoeken of de gewenste software ook voor de intel-Mac beschikbaar is.

Bijdrager
    Mefait

Dan wordt het de mac mini denk ik. Allen bedankt voor uw adviezen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bezoek eens deze site:
    http://www.macworld.com/2006/03/firstlooks/minibenchmarks/index.php
    Benchmarks van de Mac Mini

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.