9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Almerrrrr

Oude colorsync monitor op mac mini?

Ik heb nog een oude colorsync monitor (20″) en deze zou ik graag tijdelijk gebruiken voor op een mac mini nu zit ik alleen met de aansluiting weet iemand of hier een verloopje voor is?

Bijdrager
    tiny

Elke Macwinkel heeft daar wel een blokje voor. Die zorgt dat het de ‘gewone’ VGA wordt (de kleinere variant). Vervolgens kan je vanaf daar evt. weer naar DVI of zo…

Bijdrager
    a la Mac

Alle oude schermen van Apple hebben ADC, gewoon in een Apple-winkel een omvormer kopen ADC-DVI (of naar VGA, maar dan moet je twee keer omzetten).

Bijdrager
    Sbojevets
    ”tiny”

Vervolgens kan je vanaf daar evt. weer naar DVI of zo…

Je kan natuurlijk nooit naar DVI vanaf VGA (of je bedoelt het anders maar dat is misleidend). Er zijn wel blokjes om van “oude” VGA naar de huidige VGA te gaan. De rest (DVI naar VGA) zit op je Mac Mini.

Moet lukken. Woon je in de buurt van NoordHolland?…vraag naar een VGA2 blokje bij MacSupport of Centraal Station!

Bijdrager
    Almerrrrr

Nee woon niet echt in die buurt maar dat zullen ze hier bij de macstore ook vast hebben lijkt me
    Ik zal ze straks een bellen en vragen maar weet nu dat het in ieder geval mogelijk is dus iedereen bedankt.

Bijdrager
    tiny
    ӈ

Alle oude schermen van Apple hebben ADC, gewoon in een Apple-winkel een omvormer kopen ADC-DVI (of naar VGA, maar dan moet je twee keer omzetten).

Nee à la Mac, Apple maakte al heel lang schermen voordat ze met ADC kwamen. Als je op het plaatje kijkt, zie je dat het niet gaat om ADC maar om een oude VGA. Eerst was er dat, toen de ‘gewone’ (standaard) VGA en toen pas ADC. Als je op de foto kijkt, zie je er ook een oude seriëel plugje naast hangen…

@ Dreamlab: ik snap je niet helemaal. Ik heb bij een aantal Macs een verloopkabeltje gekregen waar je VGA in stopt en waarmee je de monitor aan een DVI-poort kan hangen. Dat is toch gewoon mogelijk dan?

Bijdrager
    profclimber

@ Dreamlab: ik snap je niet helemaal. Ik heb bij een aantal Macs een verloopkabeltje gekregen waar je VGA in stopt en waarmee je de monitor aan een DVI-poort kan hangen. Dat is toch gewoon mogelijk dan?

dat heb ik ook ? of vergis ik me nou

Bijdrager
    Almerrrrr

Oke dus al ik het goed begrijp heb ik een verloop van oude vga naar een nieuwe vga of dvi hebben??

Bijdrager
    chocolate

Jip oude vga naar dvi als dat te krijgen is of anders oude vga naar nieuwe vga en dan de omvormer die bij je mini zat gebruiken

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.