13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    King.Carp

Oude besturingsystemen

Ik wil graag Yosemite installeren. Maar in de AppStore vind ik alleen El Capitan terug.
    Waar kan je de oudere besturingsystemen downloaden?

Bijdrager
    SvS

Waar Yosemite ondersteunt wordt, wordt ook El Capitan ondersteund.
    Maar goed, App Store en dan ‘Aankopen’

Even naar beneden scrollen en je ziet het vanzelf terug mits je eerder hebt gedownload.
    Zo niet, dan moeten we even verder kijken…

Bijdrager
    KarelWillem

Inderdaad bij je aankopen, en anders… niet meer bij Apple in ieder geval.

Bijdrager
    mowat

Gewoon bij apple.
    Snowleopard kopen :http://www.apple.com/be-nl/shop/product/MC573N/A/mac-os-x-106-snow-leopard

mountain lion kopen :http://www.apple.com/be-nl/shop/product/D6377ZM/A/os-x-mountain-lion

En als je voor El capital yosemite gekocht hebt kan je die gratis krijgen in de app store

Bijdrager
    KarelWillem

Snow Leopard en Mountain Lion kun je als disk kopen ja.

Maar de vraag was ‘Yosemite’.

En ik vermoed dat Apple die niet los verkoopt omdat alles wat op Yosemite draait, dat ook doet op El Capitan.

Bijdrager
    Franky Mac

Ik denk dat als King.Carp Yosemite niet bij zijn aankopen ziet, dat zijn Mac met Yosemite is geleverd óf dat hij nooit Yosemite heeft “aangekocht”. In het eerste geval kun je Yosemite herinstalleren via het netwerk.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Franky Mac.

Bijdrager
    NielsDam

En anders kun je denk ik ook even contact opnemen met  support, die kunnen je vast wel van een downloadlink of iets dergelijks voorzien.

Bijdrager
    McJohn

@ Franky Mac; Als King.Carp die OSX versie al eens gedownload heeft via een andere Mac, dan zou hij deze in principe nog altijd kunnen downloaden. Zo niet, dan vrees ik er inderdaad voor. Zo kan ik nog altijd Mountain Lion downloaden heb ik gezien en had ik deze destijds via mijn nu overleden iMac geïnstalleerd. Mountain Lion is trouwens de laatste OSX versie wat ik nog kan downloaden, Lion hebben ze er al uitgeflikkerd bij mij…8-)

Bijdrager
    Franky Mac

Ik heb ze allemaal nog ter download staan, van Lion t/m El Capitan.

Zou het ervan af hangen of je nog een computer hebt waarop het geïnstalleerd kan worden? Op mijn iMac kan alles vanaf Snow Leopard nog geïnstalleerd worden.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Franky Mac.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ik heb ook alles vanaf Lion in de lijst staan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Tip: als je een nieuwe versie van OS X gedownload hebt, kopieer dan het installatieprogramma naar ergens anders, bijvoorbeeld een externe harde schijf, zodat je het na de installatie ook nog hebt. Als je ze dan ook nog eens niet later weggooit, heb je ook de oudere nog — zelfs wanneer je ze om welke reden dan ook niet meer opnieuw kunt downloaden.

Bijdrager
    flierefluiter

Ik heb ze ook allemaal tot aan Lion toe in mijn lijstje staan met daarachter in grijs de term ‘ gedownload’. Opnieuw downloaden gaat echter niet bij alles tot en met Yosemite. Alleen El Capitan kan ik downloaden, maar daar draait mijn Mac nu op.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  flierefluiter. Reden: Typo's

Bijdrager
    flierefluiter

Ah gevonden. Alleen Yosemite kon ik niet opnieuw downloaden, oudere OS-en wel. (Draai nu El Capitan).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.