3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MacUser

Oude AppleWorks docs niet te printen na upgrade OS9 > OSX

Hallo Forum,

Na het upgraden van mijn iMac 400 mhz van OS9.22 naar OSX10.3.9 kan ik plotseling mijn oude AppleWorks bestanden niet meer printen op mijn Epson Color Stylus 670.

Blijkbaar heeft de Gimp-Print 4.2.5 driver moeite met de opgeslagen pagina instelling van de oude documenten want de pagina instelling voor “vergroot/verklein” is volgens de driver geen 100% maar 1328%. Terugzetten naar 100% maakt dat AppleWorks hangt bij een printopdracht en als ik niets doe weigert AppleWorks te printen met de boodschap dat eerst de pagina moet worden ingesteld.

Met nieuwe AppleWorks documenten heeft de driver gelukkig geen enkel probleem en het printen daarvan gaat dan ook goed.

Een oud AppleWorks document printen op een andere computer, met een nieuwe HP printer, gaat ook goed. Dan staat de pagina instelling keurig op 100% (zoals het hoort) en heb ik geen enkel probleem met printen.

Nu kan ik nieuwere Gimp-Print drivers (4.2.7 of 5.0) installeren maar ik heb geen flauw idee of ik dan het probleem met de oude bestanden daarmee kan oplossen. Ik heb geen enkele ervaring met Gimp-Print drivers dus ik kan ook niet goed inschatten welke problemen ik kan verwachten met installeren en instellen van andere drivers.

Is dat een kwestie van de installer runnen en printen maar ?

Graag jullie expertise, alvast bedankt.

Groet Wim.

Bijdrager
    earnst jelke

Opslaan als RTF helpt misschien, kun je de documenten in ieder geval vanuit een ander progamma printen (textedit bijvoorbeeld) Is geen geweldige oplossing, maar misschien helpt het je effies uit de brand.

Bijdrager
    MacUser

Bedankt voor de tip, dit is een werkzame oplossing.
    Groet Wim.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.