13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    DNGizzy

Oude Airport Express vs. nieuwe Airport Extreme.

Hi,

Ik werk momenteel met mijn MacBook op een draadloos netwerk via de AP Extreme (n-technologie).

Nu kan ik een AP Express kopen (oude generatie, dus b/g-technologie).
    Deze wil ik enkel gebruiken om muziek te streamen via AirTunes.

Kan ik deze gewoon toevoegen aan mijn bestaand n-netwerk..

& op deze manier blijven surfen op het n-netwerk?
    & muziek streamen via mijn AP Express (b/g)?

Thanx

Bijdrager
    tjetta

Ja, dat kan. Je kunt ook de wireless functie van de Express uitschakelen en hem met een kabel verbinden aan je Extreme. Dan heb je het beste van twee werelden:)

Bijdrager
    Sumar

Alleen als je de Express met een kabel aan de Extreme hangt. Anders ziet de Express de Extreme niet (ander type draadloos netwerk)

Bijdrager
    DNGizzy

dmv een ethernet kabel vermoed ik dan?

Bijdrager
    anderie

jep

Bijdrager
    DNGizzy

En indien ik een nieuwe AP Express(n) zou gebruiken,
    gebruik ik dan ook beter nog de kabel
    of hoeft dit dan geen probleem te zijn?

Bijdrager
    Sumar
    ”tjetta”

Ja, dat kan. Je kunt ook de wireless functie van de Express uitschakelen en hem met een kabel verbinden aan je Extreme. Dan heb je het beste van twee werelden:)

Wireless hoeft niet uit. Je hebt dan 2 netwerken en mocht je een iPod Touch hebben kun je daar de muziek mee bedienen. Die werkt nl alleen op b/g netwerk.

Als je een N Express neemt heb je geen kabel nodig

Bijdrager
    Scrobz

Ik heb deze setup thuis ook, het werkt perfect. Ik heb de express in mijn slaapkamer met een boxen setje gekoppeld. Via mijn iPhone en de remote app kan ik muziek per kamer wisselen. Erg praktisch, alles is overigens zonder kabel. N technology kan gewoon switchen en ondersteunt g en b.

Bijdrager
    lowfi

Maar zodra een g apparaat actief is haalt het de snelheid van n naar beneden….

Bijdrager
    DNGizzy

Lukt het dan om te surfen op “n” (Extreme) & te luisteren via “g” (Express) op hetzelfde moment?

Bijdrager
    Sumar

Ja, geen probleem. Ik gebruik de N (5Ghz) variant van de Extreme voor data. Aan de Extreme zit met een kabel de Express vast met B/G netwerk. Op die manier hebben de spullen geen last van elkaar en gaat de snelheid ook niet omlaag.

Bijdrager
    DNGizzy

Thanx.. nu ben ik gerust;)

Juist nog dit:

Ik gebruik op mijn iPhone ook remote..
    werkt dit dan op het b/g netwerk van mijn AP Extreme?

Bijdrager
    Sumar

Volgens mij wel, da’s het mooie van deze opstelling. In ieder geval werkt het met een Touch.

Heb zelf geen iPhone, misschien kan een gebruiker het voor 100% bevestigen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.